    From: "katanka" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Praca na czas określony - zastępstwo i ciąża.
    Date: Fri, 3 Dec 2004 22:45:50 +0100
    Sender: c...@p...onet.pl@80.51.36.159

    Witajcie!!!

    Chciałabym się podzielić watpliwościami i zwracam się z prośbą chętnych o
    nakierowanie kub wyjaśnienie moich watpliwości.

    Jestem w 29 tygodniu ciąży. Pracuję na umowę o pracę na czase określony -
    zastępstwo ( w umowie zaznaczono również na czas pobierania zasiłku
    rehabilitacyjnego pracownika, którego zastępuję. Umowę mam od 2 Lutego 2004.
    Pech jednak chciał żeby zasiłek pracownika skończył się ostatniego stycznia
    2005 roku. Czyli bedzie mi brakowało dwóch dni do tego by móc dostać
    bezrobotne. Wobec tego mam pytania:
    1. Czy mogę mieć jakieś podstawy żeby nie zostawili mnie z dwoma dniami do
    zasiłku bezrobotnego, ( czy to zalezy tylko od dobrej woli pracodawcy)? Jak
    to można zrobić?
    2. Czy mam szanse na urlop macierzyński, a po macierzyńskim dopiero na
    zasiłek bezrobotnego.
    3. Czy pracodawca może mnie do końca tej umowy zwolnić? W ciągu tych 29
    tygodni byłam jedynie trzy dni na L4 (z powodu przeziębienia), mimo, ze
    ogólnie wyniki badań mam bardzo dobre, zaczyna mi być z brzuszkiem trochę
    niewygodnie i czuję się co raz częściej nie tylko zmęczona ale i wykończona.
    Czy biorąc chcociażby tydzień L4 mogą mnie zwolnić?

    Proszę o wyjąśnienie tych kwesti. Może ktoś zanalazł się w podobnej
    sytuacji?

    Chciałam zaznaczyć, że wywiązuję się z obowiązku pracy i "nie nawalam".

    pozdrawiam

    katanka

    PS. Przepraszam za powtórzenie posta ale komp mi sprawia małe problemy. Mam
    nadzieję, ze już będzie teraz dobrze.