  • 1. Data: 2003-05-06 23:06:55
    Temat: Praca magisterska a aukcje
    Od: "SolAngelica" <s...@o...pl>

    Czy legalne (zgodne z prawem) jest wystawianie usługi napisania pracy
    magisterskiej, licencjackiej lub innej na aukcji internetowej.

    Czy zgodne z prawem jest wystawienie na aukacji w celu sprzedania swojej
    własnej pracy magisterskiej, która została obroniona celem modyfikacji jej
    przez kupującego.

    Powyższe pytania dotyczą przykładów "z życia wziętych". Co do pierwszego to
    nie jestem pewna, jednakże to drugie wydaje mi się, że zawsze będzie
    plagiatem (nawet praca po weryfikacji).

    Proszę o konkretne podpowiedzi.

    Pozdrawiam

    SolAngelica

  • 2. Data: 2003-05-06 23:37:43
    Temat: Re: Praca magisterska a aukcje
    Od: "Dariusz Rura" <k...@N...gazeta.pl>

    SolAngelica <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Powyższe pytania dotyczą przykładów "z życia wziętych". Co do pierwszego to
    > nie jestem pewna, jednakże to drugie wydaje mi się, że zawsze będzie

    Czynność prawna, aby być ważną i w pełni skuteczną powinna odpowiadać
    określonym wymaganiom, zwanymi przesłankami ważności czynności prawnej.
    1. Osoba dokonująca czynności prawnej musi posiadać zdolność prawną oraz
    zdolność do czynności prawnych.
    2. Czynność prawna nie może być sprzeczna z ustawą i zasadami współżycia
    społecznego.
    3. Czynność prawna musi być dokonana w przewidzianej formie, jeżeli przepisy
    wymagają określonej formy pod rygorem nieważności.
    4. Czynność prawna powinna być wolna od wad.
    W razie braku którejś z wymienionych przesłanek czynność prawna jest wadliwa.
    Może ona być nieważna, może też być unieważniona. Odróżnia się nieważność
    bezwzględną i nieważność względną.

  • 3. Data: 2003-05-06 23:40:45
    Od: "Dariusz Rura" <k...@N...gazeta.pl>

  • 4. Data: 2003-05-07 09:18:27
    Od: "SolAngelica" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz Rura" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wadliwa.
    > Może ona być nieważna, może też być unieważniona. Odróżnia się nieważność

    Wszystko ładnie. Definicja naprawdę interesująca, nie zawiera jednakże
    odpowiedzi na moje pytanie.

    W sumie wydaje mi się, że oferta usługi napisania pracy jest legalna i
    zgodna z prawem.
    Co do sprzedaży swojego dzieła, to pomimo zawarcia w opisie sugestii
    pozwalającej na przyszłe modyfikowanie tej pracy to jest legalne i zgodne z
    prawem, o ile dzieło to jest rzeczywiście dziełem osoby sprzedającej, co
    musi zaznaczyć w swoim opisie.
    Nie znalazłam w sieci niczego, co pozwoliłoby mi myśleć, że powyższe
    działania są nielegalne. Jest to po prostu umowa dwóch stron.
    Nielegalne byłoby wówczas, gdyby sprzedający sprzedawał nie swoje dzieło i
    oświadczał, że to jego własne. Niestety w tym przypadku serwis aukcyjny nie
    wyłapie tego rodzaju ewenementów, musiałby autor sam rozpoznać swoje dzieło
    i poinformować o tym fakcie odpowiednie organy.

    Serwis co prawda może zastrzec, że nie wolno tego typu usług wystawiać na
    aukcji, jednakże w tym przypadku byłoby to działanie tylko dla ochrony
    "imienia" serwisu, a nie po kątem zgodności z prawem.

    Czy dobrze myślę?

    Pozdrawiam

    SolAngelica

  • 5. Data: 2003-05-07 16:37:13
    Od: "AR" <...@...pl>

    O ile się nie mylę to nie Ty jesteś właścicielem swojej pracy magisterskiej.
    Prawa do niej należą jedynie do Twojej uczelni. Więc Ty nie możesz sprzedać
    cudzej własności.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 6. Data: 2003-05-07 17:06:05
    Od: "SolAngelica" <s...@o...pl>

    Użytkownik "AR" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    magisterskiej.
    > Prawa do niej należą jedynie do Twojej uczelni. Więc Ty nie możesz

    To ciekawe, nie spotkałam się z takim podejściem. Czy ktoś wie o tym coś
    więcej?
    Rzeczywiście praca magisterska po obronie jest własnością uczelni?

    Pozdrawiam

    SolAngelica

    *************************
    AUDIATUR ET ALTERA PARS - niechaj będzie wysłuchana i druga strona

  • 7. Data: 2003-05-07 19:08:25
    Od: "KrzysiekD" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    dzieło
    > i poinformować o tym fakcie odpowiednie organy.

    To pewnie jest tak jak z ostatnio popularnym tematem "cofanie licznika w
    samochodzie" Samo wykonanie nie jest karane i mozna za to pobierac oplate,
    ale sprzedajacy musi poinformowac kupujacego ze taki fakt mial miejsce.

    Ty musisz pewnie poinformowac kupujacego ze ta praca zostala juz
    wykorzystana, a on dopiero popelnia czyn niezgodny z prawem wykorzystujac to
    jako swoja tworczosc naukowa.

    To co napisal ponizej p. Dariusz jest bardzo ciekawe - nie sadzilem ze praca
    przechodzi jakkolwiek na wlasnosc uczelni, przeciez to twoja praca naukowa ?

    pozdrawiam
    krzysiek.d

  • 8. Data: 2003-05-07 22:01:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 May 2003, AR wrote:

    >+ O ile się nie mylę to nie Ty jesteś właścicielem swojej pracy magisterskiej.
    >+ Prawa do niej należą jedynie do Twojej uczelni. Więc Ty nie możesz sprzedać
    >+ cudzej własności.

    Możesz to poprzeć jakimś argumentem prawnym ?
    Byłem przekonany że poza:
    +++++
    Art. 12. 1. Jeżeli ustawa lub umowa o pracę nie stanowią inaczej,
    pracodawca, którego pracownik stworzył utwór w wyniku wykonywania
    obowiązków ze stosunku pracy, nabywa z chwilą przyjęcia utworu autorskie
    prawa majątkowe w granicach wynikających z celu umowy o pracę i zgodnego
    zamiaru stron.
    -----
    ...to w zasadzie zawsze właścicielem jest twórca, dopóki prawa
    nie przekaże (sprzeda/podaruje/....). Student pracownikiem
    nie jest, znaczy że coś jeszcze przeoczyłem.

    >+ Użytkownik "Dariusz Rura" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    BTW: mógłbyś "pod cytatem" ? Łatwiej komentować następnym.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-05-08 17:21:38

    Nie potrafie przytoczyc konkretnych paragrafów ale powtarzam co usłyszałem
    od swojego profesora który 2 lata temu miał znami zajęcia wprowadzające w
    tematykę pracy magisterskiej i jej obrony. Oczywiście jest mozliwość, że to
    było tylko jego poboźne życzenie.

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...