  • 1. Data: 2008-11-06 12:14:24
    Temat: Powództwo adhezyjne - wypadek komunikacyjny
    Od: Michał Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl>

    Witam

    Dostałem zawiadomienie od prokuratury że do sądu został przesłany akt
    oskarżenia przeciwko sprawcy wypadku, w którym zostałem poszkodowany.

    Znajduje się tam pouczenie m.in. o tym, że na mocy art. 62. kpk mogę
    wytoczyć oskarżonemu powództwo cywilne.

    Szukałem na ten temat informacji w internecie i na jednej ze stron
    trafiłem na taką informację:

    Uwaga, jeżeli zostałeś poszkodowany w wypadku lub kolizji drogowej, za
    szkodę tą odpowiada zakład ubezpieczeń z tytułu ubezpieczenia od
    odpowiedzialności cywilnej. Z tymi roszczeniami nie możesz zatem
    występować w procesie karnym, ale w cywilnym.

    http://www.pomoc.rpo.gov.pl/index.php?md=50&s=1

    Prosiłbym więc o wyjaśnienie jak to jest - mogę wytoczyć powództwo o
    którym mowa w art 62. czy nie?

    Michał

  • 2. Data: 2008-11-06 21:58:23
    Temat: Re: Powództwo adhezyjne - wypadek komunikacyjny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Kochanowicz" <m...@v...iem.pw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:4912dfa7$0$29391$f69f905@mamut2.aster.pl...

    Pouczenie jest po prostu standardowe. Natomiast w Twoim wypadku najpewniej
    większego sensu to nie ma, bo Ty odszkodowania dochodzisz na
    ubezpieczycielu, a nie na sprawcy.

  • 3. Data: 2008-11-07 12:15:26
    Od: kam <...@...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Pouczenie jest po prostu standardowe. Natomiast w Twoim wypadku
    > najpewniej większego sensu to nie ma, bo Ty odszkodowania dochodzisz na
    > ubezpieczycielu, a nie na sprawcy.

    nic nie stoi na przeszkodzie żeby dochodził na sprawcy

    KG