  • 1. Data: 2003-01-31 06:26:33
    Temat: Potwierdzenie oplat ZUSu
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    Pracodawca ma obowiazek co miesiac po zaplaceniu ZUSu za
    pracownika dac mu swistek potwierdzajacy te czynnosc. Musi to
    chyba byc jakis specjalny wzor formularza. Czy mozna (i jak)
    zmusic pracodawce, aby mi te swistki dawal. Bo jak dotad, od
    poczatku reformy, nie udaje mi sie tego wyegzekwowac. Dostaje
    jedynie paski z wyplaty, na ktorych od pewnego czasu sa jakies
    informacje zusowskie, ale takich swistkow to moge przeciez sam
    sobie naprodukowac do woli.

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 2. Data: 2003-02-01 02:34:53
    Temat: Odp: Potwierdzenie oplat ZUSu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik ab <b...@i...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1d4up$dig$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > jedynie paski z wyplaty, na ktorych od pewnego czasu sa jakies
    > informacje zusowskie, ale takich swistkow to moge przeciez sam

    Dz.U.98 o systemie ubezpieczeń społecznych ...

    cyt:

    Art.41.1 Płatnik składek przekazuje do Zakładu imienne raporty miesięczne,po
    upływie każdego miesiąca kalendarzowego, w terminie ustalonym dla
    rozliczania składek

    8. Informacje zawarte w raportach ,o których mowa w ust.1-6 , płatnik
    składek przekazuje ubezpieczonemu na piśmie lub w przypadku osób. o których
    mowa w art.18 ust. 12, za zgodą ubezpieczonego w formie elektronicznej w
    celu ich weryfikacji...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-01 09:24:23
    Temat: Re: Potwierdzenie oplat ZUSu
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ab" <b...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedynie paski z wyplaty, na ktorych od pewnego czasu sa jakies
    > informacje zusowskie, ale takich swistkow to moge przeciez sam

    I co Ci po tym, ze je sobie naprodukujesz?

    Karol

  • 4. Data: 2003-02-01 18:48:44
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od ab -----###
> [...]
    > jedynie paski z wyplaty, na ktorych od pewnego czasu sa jakies
    > informacje zusowskie, ale takich swistkow to moge przeciez sam

    ma obowiązek przekazać pracownikowi co miesiąc RMUA, ewentualnie
    świstek, o którym piszesz (pasek) jeśli ten zawiera wymagane dane.
    Poskarż się ZUS'owi albo PIP'owi...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 5. Data: 2003-02-01 20:15:31
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    > ###----- w odpowiedzi na list od ab -----###
    >
    > ma obowiązek przekazać pracownikowi co miesiąc RMUA, ewentualnie
    > świstek, o którym piszesz (pasek) jeśli ten zawiera wymagane dane.
    > Poskarż się ZUS'owi albo PIP'owi...

    Na co ma sie skarzyc jak dostaje te dane?

    Karol

  • 6. Data: 2003-02-01 21:21:26
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Karol -----###

    > Na co ma sie skarzyc jak dostaje te dane?

    napisał, że 'od pewnego czasu', a powinien od 1999 roku dostawać

  • 7. Data: 2003-02-01 21:40:58
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > ###----- w odpowiedzi na list od Karol -----###

    > napisał, że 'od pewnego czasu', a powinien od 1999 roku dostawać

    :-)

    To juz tylko kwestia definicji.

    A nawet jezeli wczesniej nie dostawal, to chyba zadna krzywda mu sie nie
    stala.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-02-03 06:27:28
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > I co Ci po tym, ze je sobie naprodukujesz?

    No wlasnie nic, a pracodawca uwaza, ze takie swistki sa
    wartosciowe.

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 9. Data: 2003-02-03 06:30:38
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > ma obowiazek przekazac pracownikowi co miesiac RMUA,
    > ewentualnie swistek, o którym piszesz (pasek) jesli ten
    > zawiera wymagane dane. Poskarz się ZUS'owi albo PIP'owi...

    A co jest warty swistek bez zadnej pieczatki i podpisu. To tylko
    kawalek makulatury z nadrukiem. Przy jakiejkolwiek reklamacji w
    ZUSie jest raczej watpliwe, aby to uznali za dokument.

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 10. Data: 2003-02-03 06:36:21
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > A nawet jezeli wczesniej nie dostawal, to chyba zadna
    > krzywda mu sie nie stala.

    Nigdy nie wiesz czy sie stala. Nawet nie mozesz nic reklamowac
    gdy do funduszu nie dociera skladka. Musisz isc wtedy do zus'u a
    oni pytaja o to czy wyszlo z zakladu. A niektorzy nawet tego nie
    wiedza, bo jesli sa wg starego systemu to nikt im nic nie mowi o
    tym co maja.
    A swoja droga, moj ojciec dopiero wtedy gdy szedl na emeryture
    dowiedzial sie, ze o niektorych skladkach zus nic nie wie. Wtedy
    przydaly sie potwierdzenia w jego ksiazeczce zdrowia (tak sie to
    kiedys robilo, choc wiele osob z tego nie korzystalo). I zostaly
    uznane za dokument. A zyskal sporo na tym. Jakos nie wierze w
    rzetelnosc zus'u i wole miec dokumenty na moj temat u siebie.

    --
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.