  • 1. Data: 2004-01-09 11:58:47
    Temat: !!! ---> Potrzebna pomoc prawnika <--- !!!
    Od: "Slay" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Pisze w sprawie mojego szwagra.
    Szwagier pracował 4 lata w jednej z hurtowni farmaceutycznej w Lublinie.
    Dnia 23.12.2003 podczas pracy został przeszukany przez swojego dyrektora,
    pod zarzutem kradzieży.
    Oczywiście pani dyrektor nic nie znalazła, potwierdzić to może kierowniczka
    zmianowa.
    Po 3 tyg. pani dyrektor wezwała mojego szwagra do swojego gabinetu i
    powiedziała mu, że jest posądzony o kradzież i w takim przypadku są dwie
    możliwości,
    podpisać wymówienie z pracy, lub zostanie zwolniony karnie. Miał do
    zastanowienia 10 min.
    Szwagier niestety napisał wymówienie. Teraz jest na 2 tyg. urlopie.
    W jego imieniu szukam pomocy wśród grupowiczów którzy moją doświadczenia w
    tego typu przypadkach.

    Czy jest szansa na wygranie sprawy w sadzie pracy?
    Gdzie się najpierw udać, do kogo, PIP?
    Co robić?
    Sprawa jest dosyć pilna

    Serdecznie pozdrawiam
    Sylwester

  • 2. Data: 2004-01-09 12:10:00
    Temat: Re: !!! ---> Potrzebna pomoc prawnika <--- !!!
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "Slay" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > podpisać wymówienie z pracy, lub zostanie zwolniony karnie. Miał do
    > zastanowienia 10 min.

    Podstawowe konstytucyjne prawo: "Każdego uważa się za niewinnego, dopóki
    jego wina nie zostanie stwierdzona prawomocnym wyrokiem sądu" - nie trzeba
    bylo nic podpisywac, skoro nie udowodniono mu ze cokolwiek sobie
    przywlaszczyl (zakladam ze ma czyste sumienie). Jesli nie ma swiadkow tego
    spotkania i tej rozmowy w gabinecie, to raczej trudno bedzie mu udowodnic,
    ze jego deklaracja rozwiazania umowy o prace zostala na nim wymuszona.
    Jesli sie nie myle, to skoro on jest wnioskodawca wypowiedzenia umowy pracy
    to moze je po prostu wycofac skladajac na pismie wniosek o anulowanie jego
    wypowiedzenia pracy, jesli nie minelo 14 dni od zlozonego wypowiedzenia.
    Czy ktos moze to potwierdzic ?

  • 3. Data: 2004-01-09 20:54:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Slay" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    A o co chcecie walczyć przed sądem. Jak rozumiem sam wnosił o zwolnienie
    go z pracy, a pracodawca jedynie się przychylił do jego prośby. Czy można
    mieć o to do niego pretensje? Natomiast o kradzież chwilowo go nikt nie
    pomawia.

  • 4. Data: 2004-01-09 22:17:52
    Od: Robalus <b...@w...plinvalid>

> [...]
    > wypowiedzenia pracy, jesli nie minelo 14 dni od zlozonego
    > wypowiedzenia. Czy ktos moze to potwierdzic ?

    Moze cofnac swoje oswiadczenie woli ale tylko w przypadku gdy nie
    doszlo ono jeszcze do drugiej strony. Jezeli doszlo, to druga strona
    musi wyrazic na to zgode. Ilosc dni nie ma zadnego znaczenia.

    --
    Robal bob67(at)wp.pl

  • 5. Data: 2004-01-10 05:30:49
    Od: "Czarek Olejniczak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy mógłbym zaproponować pomoc naszego Stowarzyszenia.Jeżeli zdecydowałby sie
    Pan wspomożemy Pana wyczerpująca poradą prawną i o ile uzna Pan za stosowne
    wystąpimy na drogę sądową

    Mam zaszczyt od wielu lat współpracować z Stowarzyszeniem którego, zadaniem
    jest pomoc prawna osobom fizycznym i podmiotom gospodarczym które,ze względów
    finansowych, nie mogą dochodzić swych praw.Zajmujemy się wszelkimi aspektami
    prawnymi. Stowarzyszenie dysponuje doświadczonymi
    współpracownikami.Rozpatrujemy każdy, zgłoszony przypadek indywidualnie.Twoje
    zgłoszenie nie zostanie bez odpowiedzi.
    Masz problem-
    zadzwoń -505-710-922
    napisz -...@g...pl
    GG 3235265

  • 6. Data: 2004-01-12 19:23:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, news wrote:
    [...]
    >+ Jesli sie nie myle, to skoro on jest wnioskodawca wypowiedzenia umowy pracy
    >+ to moze je po prostu wycofac

    Obrazowo: przychodzi do ciebie sprzedawca ze sklepu za rogiem i rzecze:
    "wie Pan, zabieram Panu ten komputer na który Pan przyjął moją ofertę
    wpłacając pieniądze i zabierając sprzęt, bo się rozmyśliłem - mam innego
    klienta który więcej daje - i mogę to Panu dać na piśmie !"

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-12 23:16:46
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > wpłacając pieniądze i zabierając sprzęt, bo się rozmyśliłem - mam innego
    > klienta który więcej daje - i mogę to Panu dać na piśmie !"

    No nie przesadzaj ! raczej przyrownalbym to do przypadku:
    przychodzi do ciebie sprzedawca ze sklepu za rogiem i rzecze:
    "wie Pan, zabieram Panu moją ofertę na komputer ktorą Pan przyjął
    bo się rozmyśliłem" - i nie widze w tym nic dziwnego.

    Napisalem, "Jesli sie nie myle..." a na koncu "Czy ktos moze to potwierdzic"
    - wystarczylo napisac ze po prostu sie myle.

  • 8. Data: 2004-01-13 19:48:02
    Od: alex747<a...@o...pl>

> [...]
    wszelkimi aspektami
    > prawnymi. Stowarzyszenie dysponuje doświadczonymi
    > współpracownikami.Rozpatrujemy każdy, zgłoszony przypadek

    Znowu to tajmnicze stowarzyszenie bez nazwy i siedziby, ale za to
    "dysponujące doświadczonymi współpracownikami".
    Może są już pierwsi zadowoleni z usług stowarzyszenia i zechcą się
    podzielić wrażeniami?

    a'lex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-01-16 23:38:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, news wrote:
    [...]
    >+ No nie przesadzaj ! raczej przyrownalbym to do przypadku:

    OK, OK :)
    [...]
    >+ Napisalem, "Jesli sie nie myle..." a na koncu "Czy ktos moze to potwierdzic"
    >+ - wystarczylo napisac ze po prostu sie myle.

    Zabawiłem się w "utrwalacza wiadomości" :) bez urazy poproszę.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-01-17 02:08:27
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    > Zabawiłem się w "utrwalacza wiadomości" :) bez urazy poproszę.

    Alez.... nie żywię :-)