  • 1. Data: 2009-11-24 22:57:12
    Temat: Postępowanie upominawcze - odpowiedź na odpowiedź na sprzeciw?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dostałem z sądu odpowiedź na sprzeciw od nakazu zapłaty,
    powód chce powołać nowe dowody (z pozwu nie wynikało
    za co mam płacić, więc po kolei poobalałem ich twierdzenia
    jako nieudowodnione).

    Czy mogę/powinienem to jakoś oprotestować pisemnie, czy też
    ta ich odpowiedź to tylko sztuka dla sztuki i teraz tylko rozprawa
    ma znaczenie?

    Swoją drogą odpowiedź jest pełna błędów, jakby to był szablon
    w którym ktoś zapomniał pozmieniać daty, kwoty i firmy.
    Merytorycznie też kiepsko, bo np. na mój zarzut że jeśli nawet jakiś
    dług był to roszczene się przedawniło na mocy art. 118KC,
    odpisali że mój zarzut jest błędny w całości, bo na mocy uchwały SN
    termin przedawnienie jest określony w... art. 118KC więc
    roszczenie przedawniło się... w części :)

    --
    Tomasz Zieliński

  • 2. Data: 2009-11-25 09:53:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Czy mogę/powinienem to jakoś oprotestować pisemnie, czy też
    > ta ich odpowiedź to tylko sztuka dla sztuki i teraz tylko rozprawa
    > ma znaczenie?

    Szkoda papieru na odpowiedź, i tak sędzia tego nie przeczyta, przyjdź
    na rozprawę i wówczas wyjaśnisz sprawę szybciej i lepiej.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-25 10:08:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-11-2009 o 10:53:25 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Szkoda papieru na odpowiedź, i tak sędzia tego nie przeczyta, przyjdź
    > na rozprawę i wówczas wyjaśnisz sprawę szybciej i lepiej.

    Ok, dzięki. A mogą powoływać nowe dowody? Wg KPC w szczególnych
    przypadkach można, ale to co oni chcą powołać to są podstawowe dokumenty
    które powinni złożyć razem z pozwem. Więc gdybym skutecznie to podważył,
    to pozew byłby pewnie bezzasadny w całości.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-11-25 11:34:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > które powinni złożyć razem z pozwem. Więc gdybym skutecznie to podważył,
    > to pozew byłby pewnie bezzasadny w całości.

    Próbuj. Nawet w postępowaniu niegospodarczym jest jakiś rygor w
    terminach zgłaszania dowodów. Ale jeśli masz rację "co do zasady", to
    powołuj się na tę zasadę, a nie na kruczki z dowodami :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-25 19:32:05
    Od: kam <...@...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Szkoda papieru na odpowiedź, i tak sędzia tego nie przeczyta,

    jak napisze krótko i z sensem to powinien przeczytać

    KG