  • 1. Data: 2002-06-18 19:02:28
    Temat: Posiadanie oraz kopiowanie nielegalnego oprogramowania
    Od: "Dzieciol" <d...@o...nsm.pl>

    Witam
    Prosiłbym o poradę. W poniedziałek rano miałem wizytę policji, która
    zarekwirowała mój komputer oraz płyty z grami, filmami, myzką (mp3) oraz
    orogramowaniem w ilości około 190 sztuk. Były to pojedyńcze egzemplaże,
    nigdy i nigdzie tym nie handlowałem a miałem to jedynie na własny użytek.
    Wpadłem gdyż udostępniałem progrmem Direct Connect 100GB danych. Ktos
    podkablował i gotowe.

    Pytanie moje brzmi: co mi grozi i jak się z tego najlepiej wyplątać?

    Podkreślam iż nie handlowałem tymi programami ani nie używałem ich w celach
    zarobkowych.
    Nigdy nie miałem żadnego konfliktu z prawem (nawet mandatu za złe
    parkowanie).
    Opinię mam bardzo dobrą, studiuję, pracuję jako informatyk w banku.

    Z góry bardzo dziękuję za poradę.

    Dzieciol

  • 2. Data: 2002-06-18 20:20:20
    Od: "Dwach" <d...@i...net.pl>

> [...]
    > parkowanie).
    > Opinię mam bardzo dobrą, studiuję, pracuję jako informatyk w banku.

    Informatyk w banku? Nienaganna opinia? 190 szt. plytek z nielegalnym
    oprogramowaniem...

    A w ktorym banku maja takich odpowiedzialnych informatykow? Bazy danych
    klientow banku tez masz na plytkach?

    Pozdrawiam bankowo

    d.

  • 3. Data: 2002-06-19 01:46:42
    Od: kaz <g...@p...fm>

    Na własny użytek wolno mieć kopię zakupionego oprogramowania -- drogo
    zapłacone i co jak się płyta zniszczy ?
    więc skopiować i używać kopi można - to nie jest nielegalne..

  • 4. Data: 2002-06-19 04:59:04
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Na własny użytek wolno mieć kopię zakupionego oprogramowania -- drogo
    >zapłacone i co jak się płyta zniszczy ?
    >więc skopiować i używać kopi można - to nie jest nielegalne..

    rotfl :P

    Tyle ze ten czlowiek nie mial na wlasny uzytek kopii posiadanego,
    legalnego oprogramowania tylko mial na wlasny uzytek pirackie,
    sciagniete z internetu oprogramowanie.

    januszek

  • 5. Data: 2002-06-19 11:44:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> popełnił 19 cze 2002 na
    pl.soc.prawo utwór news:jq30huofh1gtsugj0evdanurkgo3cg8iug@4ax.com:

    > rotfl :P
    > Tyle ze ten czlowiek nie mial na wlasny uzytek kopii posiadanego,
    > legalnego oprogramowania tylko mial na wlasny uzytek pirackie,
    > sciagniete z internetu oprogramowanie.
    Prawdopodonie słusznie się _domyślasz_ , ale gdzie on to napisał?
    Nie mogę znaleźć w jego poście nic o:
    -sciaganiu z internetu oprogramowanie
    -braku oryginalnych kopii posiadanego oprogramowania
    Wiem, że jest wielce prawdopodobne że masz rację.
    Wskazane jednak przed twierdzeniem byłoby zapytanie zainteresowanego by
    potwierdził to czego się wszyscy _domyślamy_
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2002-06-19 14:05:33
    Od: lookas <l...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jun 2002 11:44:51 +0000 (UTC), poreba
    <d...@p...com> ośmielił(a) się napisać:

> [...]
    >Wskazane jednak przed twierdzeniem byłoby zapytanie zainteresowanego by
    >potwierdził to czego się wszyscy _domyślamy_

    domyslamy sie, bo zaloze sie ze wielka wiekszosc z nas ma pirackiego
    Windowsa (jak moi koledzy ;) ) i pewnie kilka fajniejszych gier
    tudziez oporogramowania, ktore nalezy umiec obslugiwac, w celu
    znalezienia sobie pracy przy komputerze... Ja bylbym skory do
    zapytania kolegi "poszkodowanego" jak sie odbywala procedura
    rekwirowania jego komputera... czy np. majac zabezpieczone dane
    (osobiste) policja jest w stanie i czy moze zadac uzyskania dostepu do
    twoich osobistych danych. Ewnetualnie, czy można zdążyć w takim
    przypadku sformatować dysk ;))) ?

    Pozdrawiam i wspolczuje

    lookas

  • 7. Data: 2002-06-19 14:34:02
    Od: radnor <r...@d...pl>

    On Wed, 19 Jun 2002 11:44:51 +0000 (UTC), poreba <d...@p...com>
    wrote:

    >-sciaganiu z internetu oprogramowanie
    nie sciągał, ale udostępniał swój zbiór plików MP3, a to już
    kwalifikuje się jako przestępstwo.

    >-braku oryginalnych kopii posiadanego oprogramowania
    jeszcze nie słyszałem o tym, żeby policja zabrała komuś legalne
    oprogramowanie, czy jego kopie zapasowe stworzone zgodnie z prawem.
    poza tym nie zawsze taka kopia jest całkiem legalna, o czym decyduje
    treść umowy licencyjnej podpisywanej w momencie zainstalowania
    programu, czy włączenia płyty audio.

    Ranger Radnor
    #klasyka Bomb Squad

    --
    +-< r...@g...pl >-------------------------------------------------+
    pl.rec.gry.komputerowe.klasyka ICQ UIN #45007845

  • 8. Data: 2002-06-19 16:00:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 19 Jun 2002 16:34:02 +0200), radnor
    <r...@d...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >poza tym nie zawsze taka kopia jest całkiem legalna, o czym decyduje
    >treść umowy licencyjnej podpisywanej w momencie zainstalowania

    Jest legalna zawsze, gdyż licencja nie może byc sprzeczna z polskim
    prawem, a prawo daje Ci możliwość kopii...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-06-20 09:23:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    radnor <r...@d...pl> popełnił 19 cze 2002 na pl.soc.prawo utwór

    zarzut:
    "mial na wlasny uzytek pirackie,
    sciagniete z internetu oprogramowanie."
    > nie sciągał, ale udostępniał swój zbiór plików MP3, a to już
    > kwalifikuje się jako przestępstwo.
    Wniosek: zgadzasz się z miomi zarzutami że nic na ten temat w poście nie
    było

    > jeszcze nie słyszałem o tym, żeby policja zabrała komuś legalne
    > oprogramowanie, czy jego kopie zapasowe stworzone zgodnie z prawem.
    Policja ZAWSZE zabiera legalne, dopiero w toku postępowania okazuje się,
    lub nie że jest nielegalne.
    Nigdy nie słyszałeś o przypadku zatrzymania "do wyjaśnienia" i puszczeniu
    wolno z gratulacjami "To nie pan"?

    Podkreślam: nie pisałem nic o legalności lub nie, ocenie moralnej,
    prawidłowości procedury... itp. Pisałem o stanowczych twierdzeniach, które
    są w istocie wielce prawodopodibnymi domysłami- bez wyraźnego zastrzeżenia
    iż to są tylko/aż domysły howg!
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2002-06-20 17:15:32
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Prawdopodonie słusznie się _domyślasz_ , ale gdzie on to napisał?

    W tytule swojej wiadomosci.

    januszek