    From: "x" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.soc.prawo
    Subject: Ponad 2 miesiące problemów z PTK-Centertel
    Date: Sat, 22 May 2004 09:41:21 +0200

    Witam serdecznie ...

    mam następującą sytuacje z PTK Centertel - w dniu 17 marca aktywowałem
    mBox VIPa (usługe umożliwiającą mi wysyłanie/odbieranie faxów przez www).
    Jednakże usługa ta nie działała poprawnie - nie było możliwości wysyłania
    faxów
    ani też ich odbierania. Interweniowałem kilkukrotnie w BOK za każdym razem
    prosząc konsultanta/tke o pozostawienie na moim koncie abonenckim stosownej
    informacji. Dział techniczny zainteresował się moją sprawą dopiero po 3
    tygodniach.
    Poinformowano mnie iż usługa powinna działać już poprawnie - sprawdziłem
    nadal nie działała. Przesłałem emaila (mam kopię zapisaną) do centertela ...
    Otrzymałem znowu po kilkunastu dniach odpowiedź iż moja usługa nie działała
    PONAD MIESIĄC ze względu na PRZEJŚCIOWE PROBLEMY TECHNICZNE :)
    troszke nie rozumiem przejściowych problemów trwających miesiąc... Jak by
    tego
    było mało drugim ciekawym kwiatkiem była informacja iż w drodze wyjątku
    otrzymuje
    zwrot 16 zł czyli opłaty tylko i wyłącznie za tą usługę - brak zwrotu
    abonamentu.
    Nie rozumiem tutaj sformułowania "w drodze wyjątku" które sugeruje że chyba
    powinienem skakać z radości z powodu zwrotu 16 zł .... Usługa nadal nie
    działała ...
    Jedyna poprawa była taka że poczta głosowa przyjmuje już faxy - problem
    polega na
    tym że przyjmować je przyjmuje - jak zadzwonie na *501 moge usłyszeć że mam
    np.
    1 faks i 3 wiadomości głosowe jednak po wejsciu na www.idea.pl - i
    kliknięciu aby
    system sprawdził wiad. głosowe i faksy otrzymuje informacje o braku nowych
    wiadomości.
    W związku z tym nie mam dostępu do wiaodomości przesyłanych do mnie przez
    klientów ... Cały czas męcze się z Centertelem - w maju składałem kolejną
    pisemną
    reklamacje w salonie firmowym - przesłali ją do centrali a mnie podbili
    potwierdzenie...
    Dzisiaj dzwoniłem na *22 i powiedziano mi że 17 maja wysłali odpowiedź więc
    wnet ją
    otrzymam - jednak zastanawiam się co mam zrobić ponieważ usługa jak nie
    działała tak
    nie działa - mineły 2 miesiące :( Teraz pytania właściwe:

    1/ Czy taką sytuacje można uznać za rażące uchybienia po stronie operatora?
    2/ Czy w związku z tym mam prawo zarządać rozwiązania umowy o świadczenie
    usług
    telekomunikacyjnych na tym numerze bez ponoszenia dodatkowych kosztów
    (zerwanie
    kontraktu - coprawda kończy mi się on już w październiku jednak straciłem
    zaufanie i
    siły do tej firmy);
    3/ Czy rekompensata w takim przypadku kiedy usługa nie działa 2 miesiące
    powinna
    wynosić tylko 16 zł?
    4/ Czy ktoś ma jakiś pomysł co powinienem zrobić teraz?

    Posta umieszczam na dwóch grupach - prawo i telekomunikacja ponieważ problem
    ten
    jest właśnie ściśle z nimi związany - bede wdzięczny za wszelką pomoc :)

    pozdrawiam