  • 1. Data: 2005-10-19 09:28:04
    Temat: Pomylka banku a prawa klienta
    Od: "KiF" <K...@n...com>

    Witam grupowiczow ... pisze w nietypowej sprawie ...

    Otoz kilka dni temu otrzymalem telefon z Biura Maklerskiego z informacja, ze ponad
    rok temu z powodu jakiejs pomylki na moim rachunku inwestycyjnym pojawila sie pewna
    kwota. BM zada zwrotu pieniedzy albo pokazania im dowodu wplaty z tamtego czasu
    (minal juz rok). Na moje tlumaczenia skad mam miec jakis dowod wplaty z tak
    odleglych czasow odpowiadaja: "Takie rzeczy powinno sie trzymac!". Sprawdzilem w
    internecie i zasilenie rachunku o ktorym mowi BM nie widnieje w historii mojego
    rachunku! Sytuacja wyglada tak, ze cala sprawa kompletnie mnie zaskoczyla, gdyz w
    tamtym okresie aktywnie obracalem wiekszymi pieniedzmi i nie zauwazylbym takiej
    kwoty, nawet gdyby ona rzeczywiscie pojawila sie na moim koncie!

    Czy komusz z Was zdazyla sie cos podobnego? Co mam robic w takiej sytuacji? Czy zwrot
    pieniedzy to sprawa mojej dobrej woli, czy tez BM moze podjac jakies kroki prawne?

  • 2. Data: 2005-10-19 12:10:11
    Temat: Re: Pomylka banku a prawa klienta
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Wpisz w google groups "pomyłka banku". Było, i to nie raz.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-10-19 13:21:51
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 19 Oct 2005 11:28:04 +0200, w <dj53e6$4g2$1@inews.gazeta.pl>, "KiF"
    <K...@n...com> napisał(-a):

    > Witam grupowiczow ... pisze w nietypowej sprawie ...
    >
    > Otoz kilka dni temu otrzymalem telefon z Biura Maklerskiego

    To z banku, czy biura?

> [...]
    jakis dowod wplaty z tak odleglych czasow odpowiadaja: "Takie rzeczy powinno sie

    Nawet jeżeli nie masz, to kopia jest w biurze (banku). Oglądacie kopię i już
    jakieś wnioski z tego oglądania powinny się same nasunąć.

    >. Sprawdzilem w internecie i zasilenie rachunku o ktorym mowi BM nie widnieje w
    historii mojego rachunku!

    To dzwonisz (albo idziesz) do biura i mówisz im o tym (a nie nam).

    >Sytuacja wyglada tak, ze cala sprawa kompletnie mnie zaskoczyla, gdyz w tamtym
    okresie aktywnie obracalem wiekszymi pieniedzmi i nie zauwazylbym takiej kwoty,
    nawet gdyby ona rzeczywiscie pojawila sie na moim koncie!

    Wydaje mi się, że najpierw powinniście ustalić z biurem czy ta wpłata
    faktycznie miała miejsce. A potem dopiero post na grupę.

    > Czy komusz z Was zdazyla sie cos podobnego? Co mam robic w takiej sytuacji? Czy
    zwrot pieniedzy to sprawa mojej dobrej woli, czy tez BM moze podjac jakies kroki
    prawne?

    Tak, wpisz "nieuzasadnione wzbogacenie się" do google.pl

  • 4. Data: 2005-10-19 15:01:58
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >Tak, wpisz "nieuzasadnione wzbogacenie się" do google.pl

    zwlaszcza polecam art 409 kc:
    Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
    korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
    wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien był
    liczyć się z obowiązkiem zwrotu.

    Jacek

  • 5. Data: 2005-10-20 13:33:18
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>, "castrol"
    <j...@w...blumen.pl> napisał(-a):

    > zwlaszcza polecam art 409 kc:
    > Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
    > korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
    > wzbogacony

    Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj raczej nie
    przejdzie.

  • 6. Data: 2005-10-20 13:37:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    r...@a...net.pl wrote:

    > Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj
    > raczej nie przejdzie.

    "Przepiłem, Wysoki Sądzie"

  • 7. Data: 2005-10-20 14:34:38
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]

    >Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj raczej

    Ja tylko zacytowalem KC, nie widze aby bylo napisane ze nie dotyczy
    pieniedzy.
    Polecam caly rozdzial o bezpodtawnym wzbogaceniu sie

    Jacek