  • 1. Data: 2002-03-08 10:26:00
    Temat: Pomozcie! - trudy bycia czyims zyrantem
    Od: "Kaczu" <z...@p...onet.pl>

    Szanowni grupowicze prawnicy,
    doradzcie w trudnej sprawie prosze.
    Kolega niezle sie wkopal z podzyrowaniem pozyczki. Osoba ktora wziela owa
    pozyczke
    stracila prace i jest niewyplacalna. Czy bank od razu wejdzie na zyranta
    (ow), czy tez sa jakies procedury ktore pozwolilyby tego uniknac? Zeby
    zyrant nie musial tego splacac... Prosze o rade, bo to bardzo wazne. Dzieki
    pzdr
    Kaczu

  • 2. Data: 2002-03-08 12:13:54
    Temat: Re: Pomozcie! - trudy bycia czyims zyrantem
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002 11:26:00 +0100, "Kaczu" <z...@p...onet.pl> wrote:

    >Kolega niezle sie wkopal z podzyrowaniem pozyczki. Osoba ktora wziela owa
    >pozyczke stracila prace i jest niewyplacalna. Czy bank od razu wejdzie na zyranta

    Z praktyki wynika, że wejdzie na żyranta - tak łatwiej i lepiej - mniej
    kosztów dla banku. Podżyrowanie pożyczki to nie przysługa - to wzięcie
    na siebie odpowiedzialności.

    Ja na przykład już nigdy nikomu niczego nie podżyruję i koniec.

    Berberek

  • 3. Data: 2002-03-08 15:52:45
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, Kaczu wrote:

    > stracila prace i jest niewyplacalna. Czy bank od razu wejdzie na zyranta
    > (ow), czy tez sa jakies procedury ktore pozwolilyby tego uniknac? Zeby

    Bank może wejść, ale nie musi. Jednak jeśli wejdzie (na głowę? ;) jedyne
    co poręczyciel [sic] może zrobić to zawezwać dłużnika do udziału w sprawie i
    domagać się później odeń regresu. A na przyszłość nie poręczać...

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-03-10 12:07:22
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

    > Bank może wejść, ale nie musi.

    A że bank (czytaj: pracownicy banku) nie myśli, to od razu wystawi bankowy
    tytuł egzekucyjny i ściągnie pieniądze.

    >Jednak jeśli wejdzie (na głowę? ;) jedyne
    > co poręczyciel [sic] może zrobić to zawezwać dłużnika do udziału w sprawie

    obawiam się, że żadnej sprawy nie będzie, właśnie ze względu na BTE, no
    chyba że wytoczy się powództwo przeciwegzekucyjne - to nie ma jednak sensu.

    MAX