    From: "Bogdan" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pomoc adwokata - jak to jest?
    Date: Wed, 12 Apr 2006 09:13:14 +0200

    Witam,
    Nie miałem do tej pory styczności z adwokatami więc jestem baaardzo
    zdziwiony ich praktykami.
    Sprawa wygląda tak: rodzice się rozwiedli kilka lat temu i teraz matka chce
    zrobić podział majątku. Wszystko niby proste, ale obecnie przebywa za
    granicą (i prędko nie pojawi się w Polsce). Chodzi o to, że potrzeba pomocy
    adwokata w gromadzeniu dokumentów potrzebnych do sprawy (akty notarialne
    mieszkania, garażu, faktury zakupu samochodu itp.). Wszystkie te dokumenty
    są w mieszkaniu z majątku wspólnego, które ojciec komuś wynajmuje i napewno
    ich nie wyda lub leża gdzieś w urzędach. I tu zaczynają się schody. KAŻDY
    adwokat chętnie weźmie sprawę ale trzeba mu te wszystkie dokumenty zanieść
    cyt."ja nie będzie latał. To pani problem", a jak się dowiadują, że osoba
    przebywa za granicą to podają takie ceny że głowa mała. Podział powinien
    nastąpić w miarę szybko, bo ojciec już sprzedał samochód i meble. Czy to
    noramlna praktyka, że adwokat przychodzi sobie tylko na rozprawy, a matka
    musiałaby wszystkie dokumenty (z moją pomocą na podstawie pełnomocnictwa)
    zebrać? Dlaczego adwokaci nie chcą tym się zająć?

    pozdrawiam,
    Bogdan

    PS. Szukam adwokata.