  • 1. Data: 2007-05-22 07:17:39
    Temat: Polski Paszport dla dziecka
    Od: p...@g...com

    Dziecko ma teraz 2 lata i prawie 4 miesiące i posiada tylko paszport
    matki
    tzn. Jamajski. Jak mogę w Polsce załatwić, żeby dostało po mnie też
    paszport
    Polski - zaznaczam, że nie jesteśmy małżenstwem, ale chcę ułatwić
    dziecku
    przyszłość w Europie, a także, aby od czasu do czasu mógł przyjeżdzać
    do mnie
    do Polski, a teraz to są nawet problemy żeby uzyskać dla niego wizę.

    Z góry dziękuje za odpowiedź.

  • 2. Data: 2007-05-22 12:03:24
    Temat: Re: Polski Paszport dla dziecka
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > do mnie
    > do Polski, a teraz to są nawet problemy żeby uzyskać dla niego wizę.

    Czy dziecko ma polskie obywatelstwo?

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2007-05-22 13:11:21
    Od: "rympal" <r...@a...se>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Czy dziecko ma polskie obywatelstwo?

    no nie ma i wynika to z tekstu.

    rozycki musi wystapic do sadu o ustalenie ojcostwa na tej podstawie ambasada
    polska na Jamajce wyda paszport.
    ----------------------------

    Rozdział 2

    Nabycie obywatelstwa polskiego

    Art. 4. Dziecko nabywa przez urodzenie obywatelstwo polskie, gdy:
    1) oboje rodzice są obywatelami polskimi albo
    2) jedno z rodziców jest obywatelem polskim, a drugie jest nieznane bądź
    nieokreślone jest jego obywatelstwo lub nie posiada żadnego obywatelstwa.

    Art. 5. Dziecko urodzone lub znalezione w Polsce nabywa obywatelstwo
    polskie, gdy oboje rodzice są nieznani bądź nieokreślone jest ich
    obywatelstwo lub nie posiadają żadnego obywatelstwa.

    Art. 6. 1. Dziecko rodziców, z których jedno jest obywatelem polskim, drugie
    zaś obywatelem innego państwa, nabywa przez urodzenie obywatelstwo polskie.
    Jednakże rodzice w oświadczeniu złożonym zgodnie przed właściwym organem w
    ciągu trzech miesięcy od dnia urodzenia się dziecka mogą wybrać dla niego
    obywatelstwo państwa obcego, którego obywatelem jest jedno z rodziców,
    jeżeli według prawa tego państwa dziecko nabywa jego obywatelstwo.
    2. W braku porozumienia między rodzicami każde z nich może zwrócić się w
    ciągu trzech miesięcy od dnia urodzenia się dziecka o rozstrzygnięcie do
    sądu.
    3. Dziecko, które nabyło obywatelstwo obce zgodnie z ust. 1 lub 2, nabywa
    obywatelstwo polskie, jeżeli po ukończeniu szesnastu lat, a przed upływem
    sześciu miesięcy od dnia osiągnięcia pełnoletności złoży odpowiednie
    oświadczenie przed właściwym organem i organ ten wyda decyzję o przyjęciu
    oświadczenia

    tu wiecej:http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2000/0353.htm

    rym