    From: "BaM" <N...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Polisa posagowa a wygaśnięcie?
    Date: Sat, 20 Sep 2003 10:12:05 +0200
    Sender: 9...@p...onet.pl@wp162.internetdsl.tpnet.pl

    Witam!
    W 1975 roku została założona Polisa - ubezpieczenie zaopatrzenia dzieci
    która miała okres ubezpieczenia lat 20, do 1995.
    Z różnych powodów nie została wypłacona, przy czym nie było też żadnej
    korespondencji z PZU.
    Po prostu polisa leżała w szafie.
    Znalazłam ją w tym roku i chciałam wypłacić należności z niej i dowiedziałam
    w PZU że NIC!! mi się nie należy bo to przedawniona Polisa.
    Przeczytałam Ogólne warunki i Nie ma jednego słówka na temat wygaśnięcia.
    Więc pytanie czy jakieś inne przepisy regulują coś takiego?
    Bo rozumiem że należności na Polisie nie naliczały się od 1995 ale żeby nie
    należała się ani złotówka z 4800 zł ubezpieczenia??!!
    W 1975 roku była to kwota za jaką samochód można było kupić ;)))))))

    Dziękuję za ewentualne rady i pozdrawiam
    Barbara