  • 1. Data: 2003-04-22 13:54:38
    Temat: Polisa Posagowa
    Od: "luki_c" <l...@2...pl>

    Witam dostałem z PZU zawiadomienie o upływie polisy posagowej i mam zgloscic
    sie po odbiór 600 zł :-)) Czy warto isc sie z nim kłócic do sadu ?? Sa
    jakies szanse ze dostane wiecej ?? Pozdrawiam luki_c

  • 2. Data: 2003-04-22 16:43:24
    Temat: Re: Polisa Posagowa
    Od: "Nicolka" <n...@o...pl>

    Użytkownik "luki_c" <l...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie po odbiór 600 zł :-)) Czy warto isc sie z nim kłócic do sadu ?? Sa
    > jakies szanse ze dostane wiecej ?? Pozdrawiam luki_c

    jasne, mój znajomy dostał tez od nich chyba 700 zł a założył sprawe i
    wypłacili mu 6000zł. Myślę, że warto!

  • 3. Data: 2003-04-22 16:59:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 22 Apr 2003 15:54:38 +0200, "luki_c" <l...@2...pl>
    zakodował:

    >Witam dostałem z PZU zawiadomienie o upływie polisy posagowej i mam zgloscic
    >sie po odbiór 600 zł :-)) Czy warto isc sie z nim kłócic do sadu ?? Sa
    >jakies szanse ze dostane wiecej ?? Pozdrawiam luki_c

    Szanse - 99,99%
    Sprawa szablonowa. Od kilkunastu lat PZU regularnie przegrywa sprawy o
    polisy posagowe. Ale dzięki temu, że spora część ludzi nie idzie do
    sądu, to kontynuują proceder, bo im się nie opłaca.
    IMHO sądy powinny to traktować już jak recydywę i orzekać coraz wyższe
    "posagi" ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-04-23 16:30:46
    Od: m...@p...onet.pl

    > Szanse - 99,99%

    A to 0,01 % wątpliwości dotyczy sytuacji, w których klient"zapomniał", że w
    pewnym momencie zaprzestano opłacać składki, bo "to bez sensu" ...

> [...]
    > sądu, to kontynuują proceder, bo im się nie opłaca.
    > IMHO sądy powinny to traktować już jak recydywę i orzekać coraz wyższe

    Fajnie by było. Sądy mają jeden szablon do wyliczania zwaloryzowanego
    świadczenia: zależy to od daty zawarcia umowy, sumy ubezpieczenia i jej
    oprocentowania.
    Sprawę warto wnieść choćby dlatego, że w cześci kancelarii klient nie uiszcza
    żadnych opłat za przeprowadzenie posagówki (tak jest przynajmniej w Łodzi - nie
    wiem, jak gdzie indziej)- a koszty adwokackie odbierane są od PZU.
    Sama rozprawa (na którą czeka się około 6 m-cy od daty wniesienia pozwu) trwa
    maksymalnie 15 minut. Póżniej wyrok - i wypłata :-).
    Jak do tej pory na kilkadziesiąt spraw tylko raz zdarzyło mi się, żeby
    wyliczona przeze mnie kwota odbiegała od zasądzonej (właśnie w ww. przypadku,
    gdy klient po dwóch latach przestał opłacać składki)
    Wniosek - IMHO z polisą posagową koniecznie trzeba wystepować na drogę sądową!

    Monika

  • 5. Data: 2003-04-23 18:31:51
    Od: "luki_c" <l...@2...pl>

    Skladka byla wplacona odrazu za calosc trwania polisy.

    Dziekuje za udzielenie informacji. Pozdrawiam luki_c

  • 6. Data: 2003-06-13 12:27:36
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

    Witam :)

    W tym roku tez dostane "wyplate " z PZU z polisy posagowej. Napewno udam sie
    do sadu. Czy moze ktos mi podac sposub wyliczenia ile mi sie nalezy. W '83
    polisa wynosila 100.00, dodatkowo w '86 rodzice dokupili mi nastepne
    100.000. Bodajze w '95 r PZU przyslalo pismo ze chce wykupic cala sume
    oferujac tyle co na piwo. Moi rodzice sie niezgodzili i wplacili skladki do
    konca (byly bardzo male). Teraz zastanawiam sie jak to rozegrac. Czy
    korzystac z uslug adwokata?
    Moja znajoma z polisy 100.000 uzyskala 16.000 zl (- 3000 dla adwokata).

    w...@g...pl gg:4331408
    " I pięknie to napisał Sienkiewicz. Dokąd zmierzasz ? nie pędzisz, ale
    dokad?"

  • 7. Data: 2003-06-13 12:36:16
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Wheelman <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > korzystac z uslug adwokata?
    > Moja znajoma z polisy 100.000 uzyskala 16.000 zl (- 3000 dla adwokata).

    Być może różnyh częściach krju wygląda to różnie.
    W Poznaniu oblicza sie to następująco. Sprawdza się ilokrotność przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w roku zawarcia polisy, stanowiła kwota
    przeznaczona do wypłaty (nie suma ubezpieczenia, a własnie wartość wyższa).
    Ten spółczynnik mnoży sie przez obecne przeciętne miesięczne wynagrodzenie
    netto (nie brutto, ale netto - obecnie jest to 1500zł i coś) z ostatniego
    kwartału. Tak otrzymaną kwotę w nowych złotych dzieli się pół na pół.

    pzdr

    marek radwański