  • 1. Data: 2003-04-22 10:59:42
    Temat: Zniesienie współwłasności samochodu
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Mam następujący problem - w 2000 roku nabyłem samochód, który
    zarejestrowałem na mnie i na ojca (który posiadał znaczne zniżki w
    ubezpieczeniach). W chwili obecnej chciałbym się pozbyć współwłasności,
    zarejestrować samochód w innym mieście (przeprowadziłem się) i tylko na
    siebie. Przerabiał ktoś taką zmianę?? dodam tylko że nie posiadamy żadnej
    umowy dokumentującej udziały w samochodzie. Samochód został sprowadzony na
    ojca, wszystkie dokumenty widnieją na niego ja zostałem wpisany wyłacznie na
    ostatniej stronie jako współwłasciciel, choć de facto samochód został
    sfinansowany przeze mnie. Napewno nie bedzie sporu między nami - chodzi
    tylko o formalne i jak najtańsze załatwienie sprawy

    Pzdr

    Marek

  • 2. Data: 2003-04-22 11:20:44
    Temat: Re: Zniesienie współwłasności samochodu
    Od: "Pawel" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > sfinansowany przeze mnie. Napewno nie bedzie sporu między nami - chodzi
    > tylko o formalne i jak najtańsze załatwienie sprawy

    Ojciec musi swoje udzialy przenies na Ciebie moze
    1) sprzedac
    2) podarowac
    od 1 czy od 2 trzeba odprowadzic podatek w US, ponziej do wydzialu
    komunikacji na karcie wozu zaakutalizowac stan prawny.

    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2003-04-22 13:58:50
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > od 1 czy od 2 trzeba odprowadzic podatek w US, ponziej do wydzialu
    > komunikacji na karcie wozu zaakutalizowac stan prawny.

    najpierw można iść do wydz, komunikacji, kolejność nie ma znaczenia.
    zastanawiam się czy jakby się nie zapłaciło podatku do US, to w jaki sposób US
    dowiedziałby się czy transakcja wogóle miała miejsce, jest to chyba niemożliwe.....