  • 111. Data: 2006-01-14 11:04:32
    Temat: Re: Policjant i zameldowanie - noz sie otwiera w kieszeni
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Leszek wrote:

    > Nie masz pieniędzy. Jest godz. 0.30. W Pcimiu Dolnym nie ma hotelu a z
    > uwagi na gadanie głupot nikt cię nie lubi i pod swój dach nie przyjmie;))

    Historia twojego życia...

  • 112. Data: 2006-01-14 11:31:43
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Leszek napisał(a):

    > Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości

    > Mało tego. To może oznaczać zadufanie w swoją nieomylność przy lukach w
    > wiedzy.

    PRZECZYTAJ USTAWĘ!
    tak ze dwa razy.Albo trzy.Potem pomyśl.Potem znowu przeczytaj.Potem
    znowu pomyśl.Potem zastanów się co chcesz napisać.Wejdź na grupę,
    otwórz okno nowej wiadomości.POMYŚL.Jeszcze raz POMYŚL.
    Napisz co chciałeś.
    Pomyśl.
    Naduś delete.
    Pomyśl.
    Napisz co chciałeś.
    POMYŚL.
    znowu naduś delete ,a potem alt i f4.
    POMYŚL.
    PRZECZYTAJ USTAWĘ.
    POMYŚL.
    Teraz już możesz coś napisać.
    Jak skończysz studia prawnicze będziesz mógł pominąć któryś krok.Ale
    tylko jeden.A jak Ci ktoś powie,że dyskutujesz z wykładowcą prawa to
    dodaj sobie ze 3 kroki.

  • 113. Data: 2006-01-14 11:48:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pav wrote:
    > Leszek napisał(a):
    [ciach]
    > POMYŚL.

    Wiesz, to tak, jakbyś wymagał od tej, co ma kurwiki w oczach, żeby
    wyglądała uroczo i seksownie ;)

  • 114. Data: 2006-01-14 12:19:57
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Nie masz pieniędzy. Jest godz. 0.30. W Pcimiu Dolnym nie ma hotelu a z uwagi na
    > gadanie głupot nikt cię nie lubi i pod swój dach nie przyjmie;))

    Tylko co ta sytuacja ma wspólnego z casusem który był podstawą dyskusji na
    początku tego tematu?
    Twoim sposobem można dodać jeszcze kilka innych nowych elementów stanu
    faktycznego i udawać, że się w ten sposób toczy merytoryczną dyskusję na
    pierwotny temat, podczas gdy w rzeczywistości temat dyskusji istotnie zmieniasz.

    Jeśli stan faktyczny o którym dyskutujemy życzysz sobie tak dalece zmodyfikowć,
    że wprowadzasz nowy element (rzeczywiście realnie grozi Ci zamarznięcie), to
    moim zdaniem - w takiej skrajnie nietypowej sytuacji - możesz próbować włamać
    się do pierwszego lepszego ciepłego miejsca w okolicy w celu uratowania się przed
    zamarznięciem i - w celu uchronienia się przed odpowiedzialnością - tłumaczyć się
    potem stanem wyższej konieczności .

    Na dobrą sprawę możesz wtedy próbowac włamać się nawet do mieszkania do
    którego nie chciano Cię pierwotnie wpuścić.
    Ale podstawą ewentualnego usprawiedliwienia Twego - co do zasady
    bezprawnego - działania w takiej sytuacji nie będzie Twój meldunek w miejscu do
    którego nie masz żadnego tytułu prawnego ani też z którego posiadania nie
    zostałeś przed chwilą bezprawnie wybity, ale będzie prawo do ratowania się przed
    śmiercią, nawet kosztem cudzego dobra takiego jak mir domowy, czy mienie w
    postaci nieuszkodzonych drzwi.

    Co do dozwolonej samopomocy i wyłamywania drzwi własnego domu, do którego
    nie wpuszcza Cię żona, jej kochanek, złodziej etc. to przypomnę jedynie że
    samopomoc ta ma dość wąskie granice zastosowania poza którymi sama staje się
    bezprawna.

    W wypadku nieruchomości samopomoc polegającą na przywróceniu własnym
    działaniem stanu poprzedniego można stosowac jedynie "niezwłocznie po
    samowolnym naruszeniu posiadania"

    W wypadku ruchomości samopomoc stosować można jedynie "natychmiast" po
    samowolnym pozbawieniu posiadania.

    Czyli w praktyce jeżeli wracasz do domu, w którym ktoś choćby kilka czy kilkanaście
    godzin wcześniej wymienił zamki pozbawiając Cię tym czasem legalnego
    posiadania, a nie grozi Ci np. bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia czy
    zdrowia - pozostaje wg mnie niestety skierować stosowne roszczenie do Sądu i
    udać się np do hotelu, czy znajomych.

    Zasadą jest, iż samopomoc w zakresie przywracania takiego czy innego stanu
    prawnego czy faktycznego jest zabroniona. Samopomoc niezwłoczna wobec faktu
    naruszenia posiadania (czyli ta legalna) jest wyjątkiem od zasady i jej granice
    powinny być wg mnie wykładane wąsko. Samopomoc taka (niezwłoczna wobec
    naruszenia posiadania), aby pozostawała legalną musi być wg mnie stosowana na
    tyle szybko po naruszeniu posiadania by nawet dla postronnego obserwatora
    związek między stosowaniem tej samopomocy a wcześniejszą utratą posiadania
    był widoczny i oczywisty.

    Mój pogląd pewnie niektóym się nie spodoba ale zwrócę uwagę na to że
    samopomoc w wypadku przywracania posiadania nieruchomości ma nastapić
    niezwłocznie po naruszeniu posiadania (czyli np. wejściu do mieszkania osoby
    nieuprawnionej, wymianie zamków przez żonę itp) a nie niezwłocznie po z a u w a
    ż e n i u naruszenia posiadania przez wybitego z posiadania posiadacza (co może
    nastapić, kilka godzin, dni, czy tygodni od samego naruszenia posiadania i wtedy
    wg mnie nie uzasadnia żadnej samopomocy).

    Po uszczegółowieniu powyższych elementów mego stanowiska, mogę spokojnie
    napisać, że zdecydowanie bliżej mi w tej dyskusji do stanowiska jakie zajmuje Kam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 115. Data: 2006-01-14 12:25:56
    Od: Dredd<...@...pl>

  • 116. Data: 2006-01-14 12:33:57
    Od: Dredd<...@...pl>

  • 117. Data: 2006-01-14 12:45:48
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]

    Twoim sposobem można dodać jeszcze kilka innych nowych elementów stanu
    faktycznego i udawać, że się w ten sposób toczy merytoryczną dyskusję na
    pierwotny temat, podczas gdy w rzeczywistości temat dyskusji istotnie się zmienia.

[...]
    potem stanem wyższej konieczności jako okolicznością wyjątkowo wyłączająca
    bezprawność Twego zachowania.

    Na dobrą sprawę - kiedy naprawdę zamarzasz - możesz próbowac włamać się
[...]

    samowolnym pozbawieniu posiadania. (zob. art. 343 § 2 k.c.)

    Czyli w praktyce jeżeli wracasz do domu, w którym ktoś choćby kilka czy kilkanaście
    godzin wcześniej wymienił zamki pozbawiając Cię tym samym legalnego
[...]

    prawnego czy faktycznego jest zabroniona. Samopomoc (ta legalna, czyli
    niezwłoczna wobec faktu naruszenia posiadania) jest wyjątkiem od zasady i jej
    granice powinny być wg mnie wykładane wąsko. Samopomoc taka, aby
    pozostawała legalną musi być wg mnie stosowana na tyle szybko po naruszeniu
    posiadania by nawet dla postronnego obserwatora związek między stosowaniem
    tej samopomocy a niezwłocznie wcześniejszą utratą posiadania był widoczny i
    oczywisty.

    Mój pogląd pewnie niektórym się nie spodoba ale zwrócę uwagę na to że
    samopomoc w wypadku przywracania posiadania nieruchomości ma nastapić
    niezwłocznie po naruszeniu posiadania (czyli np. niezwłocznie po wejściu do
[...]

    A po uszczegółowieniu powyższych elementów mego stanowiska, mogę spokojnie

  • 118. Data: 2006-01-14 13:41:06
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko co ta sytuacja ma wspólnego z casusem który był podstawą dyskusji na
    > początku tego tematu?

    Po pierwsze-głupota powtórzona 4 razy nie staje się mądrością.
    Po drugie- i tak uważam, ze od takich spraw jest policja a nie samodzielne
    wyłamywanie drzwi do własnego mieszkania.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 119. Data: 2006-01-14 13:42:45
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > To Ty wrzucasz w jednym zdaniu słowa "własnego" i "zameldowany", a potem
    > wybierasz tę wersję, która Ci chwilowo bardziej pasuje.

    Bo najczęściej meldunek w dowodzie oznacza prawo do mieszkania pod wpisanym w
    dowodzie adresem.

  • 120. Data: 2006-01-14 13:45:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Leszek wrote:

    > Bo najczęściej meldunek w dowodzie oznacza prawo do mieszkania pod
    > wpisanym w dowodzie adresem.

    Ile razy będziesz powtarzać te brednie?

    Meldunek nie oznacza żadnego prawa do mieszkania pod danym adresem.