    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Date: Sun, 13 May 2007 10:52:05 +0200

    Wlasnie do mnie kolega zadzwonil, ze mu zabrano komputer. Policja byla z
    nakazem prokuratorskim, zona otworzyla, zabrali wszystko i pojechali. Ponoc
    ma kwit, ze zarekwirowano sprzet.

    Jest wystraszony, pytal mnie co dalej. Standardowo - lewy windows, jakis
    photoshop itd., troche muzyki i filmow tez mial.

    Zastanawia mnie jedna kwestia - nie zrobiono zadnego spisu plikow
    znajdujaych sie na dyskach, ani kopii tych danych dla niego. Teraz policja
    teoretycznie moze sobie z danymi zrobic co chce - np. dograc nowe
    oprogramowanie, czy chocby jakies filmy o nielegalnej tresci :]
    Czy przed tym istnieje jakas mozliwosc obrony?

    Przeszukiwalem archiwum, watkow masa, ale niewiele konstruktywnej tresci...
    Przy okazji, moze ktos ma jakies "zlote rady" jak rozmawiac na komendzie
    pozniej, zeby wszystko jakos ulozyc (bo zakladam, ze wywinac z oskarzenia o
    posiadanie nielegalnego softu juz sie nie da)?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net