  • 1. Data: 2005-09-17 18:43:27
    Temat: Policja - równi i równiejsi.
    Od: " przyszły emigrant" <p...@g...pl>

    Witam

    Niedawno "ustrzeliła" mnie policja - dokładniej drogówka.
    Przekroczenie prędkości o 50 km/h.
    Jedna z 2 prostych w moim mieście, godzina 20, pusta droga.
    Zaszalałem - dałem ciała - przyznaję, ale ...
    Policjant pokazuje mi wskazanie radaru, czas od pomiaru, każe dmuchać (0.0) i
    przechodzi do wypisywania mandatu.
    - Ma Pan jakieś punkty ?
    - Nie.
    - No to ma Pan 10 i mandat 500 zł.
    - :-/ to połowa mojej pensji - nie dałoby się mniej ?
    - Nie - wtedy złamałbym prawo.
    Pomyślałem - służbista - mam pecha.
    Wyprostowałem się przy radiowozie, czekam na wypisanie mandatu a ten dodaje:
    - Poza tym ma Pan BMW to Pana stać.
    Zaglądam do radiowozu i widzę ironiczny uśmieszek na jego twarzy.
    No to jak myślałem, że to służbista - to teraz pomyślałem, że to burak !
    I nawet bym tu nie pisał, ale dwa tygodnie później rozmawiam z moją koleżanką,
    a ta mi opowiada o tym, jak to Ją zatrzymali dzień wcześniej.
    - Jechałyśmy z koleżanką i zatrzymała nas policja.
    - Wiedzą Panie ile jechały ?
    - Chyba nie szybko :)
    - 110 km/h.
    - :)
    - A można 50. Przekroczenie o 60 km/h.
    Więc pytam to, jaki mandat dostały ?
    A Ona, że nie dostały.
    Szlak mnie mało nie trafił.
    To jak to jest, że instytucja, która ma strzec prawa sama je sobie tworzy ?
    Wiem, że zawsze będą istnieli równi i równiejsi, ale policja nie powinna
    traktować wszystkich równo ?
    Zaciekawiony tekstem o BMW zapytałem znajomego policjanta, czy to wg niego nie
    jest chore ? A On mi na to, że jest, ale to norma. Jak ktoś jedzie Audi, BMW
    czy Mercedesem, to zawsze dostaje maksymalny mandat i punkty.
    No to chyba, coś jest nie tak. :-/
    Na swój samochód zbierałem całe życie, a teraz przez jakiegoś "buraka" nie
    chce mi się już nim jeździć.
    Tak sobie tu biadolę, bo teraz się zastanawiam, co będzie, kiedy będzie mnie
    stać na jeszcze lepszą brykę ?
    Oby było mnie wtedy stać na większe mandaty.
    Dziękuję za uwagę.
    Pozdrawiam wszystkich poza Panem policjantem z drogówki - tym jednym, bo do
    reszty policji nic nie mam.

  • 2. Data: 2005-09-17 18:51:23
    Temat: Re: Policja - równi i równiejsi.
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik " przyszły emigrant" <p...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:dgho4f$549$1@inews.gazeta.pl...

    [cut]

    Nie sluzbista. Po prostu Policje obowiazuje taryfikator.
    http://prawo.hoga.pl/taryfikator/start.asp

  • 3. Data: 2005-09-17 19:25:52
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Nie sluzbista. Po prostu Policje obowiazuje taryfikator.

    Właśnie. Np. babcie, które się nie wyrabiają na przejściach dla piszych
    dostają po 250 zł mandatu za przechodzenie na czerwonym.

  • 4. Data: 2005-09-17 19:35:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    przyszły emigrant napisał(a):

    > Szlak mnie mało nie trafił.

    Rotfl. Dopiero sie zorientowales, ze zycie nie jest sprawiedliwe? Troche
    pozno.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-09-17 19:43:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michał napisał(a):

    > Właśnie. Np. babcie, które się nie wyrabiają na przejściach dla piszych
    > dostają po 250 zł mandatu za przechodzenie na czerwonym.

    Bardzo to ciekawe co piszesz.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-09-17 20:06:11
    Od: " " <p...@g...pl>

    Heming <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie sluzbista. Po prostu Policje obowiazuje taryfikator.
    > http://prawo.hoga.pl/taryfikator/start.asp
    Chyba nie przeczytałeś całego postu.
    Ja nie twierdzę, że nie powinienem dostać takiego mandatu i tylu punków.
    Zastanawiam się tylko, dlaczego ja dostałem, a moja koleżanka nie - choć źle
    Jej nie życzę.
    Skoro policja stosuje tak ten taryfikator to za 60 km/h powinno chyba być:
    "Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 51 km/h i więcej - od 400 do 500"
    Jak widać widełki są - ale nie widzę tu - od 0 do 500.

  • 7. Data: 2005-09-17 21:15:52
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się tylko, dlaczego ja dostałem, a moja koleżanka nie - choć
    > źle

    Widac jest ladna.

  • 8. Data: 2005-09-17 21:18:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 17 Sep 2005 23:15:52 +0200, "Heming"
    <heming@wytnij_to.gazeta.pl> wrote:

    >Widac jest ladna.
    Albo ma ciekawy numer telefonu :)
    (albo jedno i drugie na raz)

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 9. Data: 2005-09-17 21:36:35
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    A to Szczecin właśnie.

  • 10. Data: 2005-09-17 21:46:58

    WAM <n...@n...nopl.pl> napisał(a):

    > Albo ma ciekawy numer telefonu :)
    > (albo jedno i drugie na raz)
    Oczywiście DGCC, ale ani jedno, ani drugie ;)
    Zakładając jednak, że policjantowi się podobała, to chyba trzeba by zmienić
    kryteria taryfikatora.
    Z moim jestestwem od razu sprzedaję samochód ;)