  • 1. Data: 2005-09-17 14:29:35
    Temat: Legalność programu komputerowego
    Od: "mk" <k...@t...pl>

    Cześć!
    Szukam odpowiedzi na problem dotyczący legalności oprogramowania.
    Przesiadłem się na komputer przenośny z całkowicie legalnym oprogramowaniem.
    Z komputerem dostałem program do nagrywarki, ale jest on beznadziejny. W
    starym kompie miałem legalny program NERO Espress od kupionej rok temu
    nagrywarki.

    CZY mogę zainstalować na laptopie to NERO? Stacjonarnego już nie mam i mam
    tylko 1 komputer. Przecież kupiłem nagrywarkę z nero a teraz ten program nie
    jest nigdzie zainstalowany.

    JAK to jest?

    Dzięki!

  • 2. Data: 2005-09-17 14:36:10
    Temat: Re: Legalność programu komputerowego
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik mk napisał:
    [..]
    > JAK to jest?

    Jeżeli masz oryginalną kopię programu to możesz instalować.
    I wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 3. Data: 2005-09-17 14:39:51
    Od: <r>

    "mk" <k...@t...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > tylko 1 komputer. Przecież kupiłem nagrywarkę z nero a teraz ten program

    Mozesz sobie instalowac i nagrywac
    Tylko nie moze ci nikt udowodnic ze masz ten program na dwoch komputerach
    wyjatek : komputer przenosny i "matka" , z ktorego ten przenosny czerpie
    dane
    z powazaniem

  • 4. Data: 2005-09-17 14:41:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "mk" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko 1 komputer. Przecież kupiłem nagrywarkę z nero a teraz ten program

    jest legalne co najzywzej zlamioesz warunki licencji..

    P.

  • 5. Data: 2005-09-17 14:45:12
    Od: "MK" <k...@o...tlen.pl>

    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2005-09-17 15:55:13
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <dgh9l1$85k$1@inews.gazeta.pl> Arek napisał(a):

    > Jeżeli masz oryginalną kopię programu to możesz instalować.
    > I wszystko na temat.
    a co z oprogramowaniem OEM?
    Prawo do użytku nie wymaga użycia z tą nagrywarką z którą był program
    zakupiony?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/

  • 7. Data: 2005-09-17 16:11:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał:
    > a co z oprogramowaniem OEM?
    > Prawo do użytku nie wymaga użycia z tą nagrywarką z którą był program
    > zakupiony?

    Prawo do użytku jest nierozerwalnie związane z posiadaniem egzemplarza
    utworu/programu. I poza dwoma przypadkami - najmem i dzierżawą nie
    podlega ŻADNEMU wpływowi twórcy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 8. Data: 2005-09-17 16:41:55
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 17 Sep 2005 16:29:35 +0200,
    mk <k...@t...pl> screamed:
> [...]
    > tylko 1 komputer. Przecież kupiłem nagrywarkę z nero a teraz ten program nie

    Tak to jest, że miałeś wersję OEM przypisaną do danego napędu.
    Nero w tej wersji nie zadziała Ci z napędem innej wersji.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:210B ]
    [ 18:41:20 user up 10737 days, 6:36, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Komar jest ssakiem.

  • 9. Data: 2005-09-17 17:03:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur M. Piwko wrote:

    > Tak to jest, że miałeś wersję OEM przypisaną do danego napędu.
    > Nero w tej wersji nie zadziała Ci z napędem innej wersji.

    Żebyś się nie zdziwił :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 10. Data: 2005-09-17 18:14:54
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    wiadomości news:dghi98$jar$1@opal.futuro.pl...
    > Żebyś się nie zdziwił :)

    no .. zdziwiłem się
    3 sztuki kupione z 3 różnymi nagrywarkami... nie działa z innym modelem niż
    zakupiony [innym w sensie innego producenta]

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl