    From: Pawel Sawicki <P...@v...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Policja i tzw. "spisywanie".
    Date: Mon, 11 Feb 2002 14:03:25 +0000 (UTC)
    Sender: Pawel Sawicki <x...@l...imm.org.pl>

    Witam.

    Mam male pytanko. Ostatnio, znaczy sie w czwartek, szlismy z kolega
    niedaleko synagogi zydowskiej na Placu Grzybowskim. Bylismy umowieni z
    charakteryzatorem, (potrzebowalismy sztucznej brody do przedstawienia, ale
    to nie o to tu chodzi :) ale poproszono nas, abysmy weszli tylnym wejsciem.
    Idac wzdluz budynku z naprzeciwka wyszedl patrol policji (chyba :). Grzecznie
    zapytali czy nie mamy dokumentow. Poniewaz obaj jestesmy juz pelnoletni,
    pokazalismy dowody osobiste. Dane nasze zostaly spisane. Na pytanie, dlaczego
    nas spisuja, nikt nic nie odpowiedzial. Zapytalem czy to moze w ramach akcji
    prewencyjnych, na co jeden policjant powiedzial, ze nie, drugi, ze nie, bo
    chodzi o prewencje (nie pomylilem sie, tak powiedzieli :). Potem nastapila
    mila (az dziw bierze :) wymiana zdan, m. in. o tym, ze w nowych dowodach sa
    bledy, w jakim to panstwie zyjemy itp. Teraz moje pytanie. Po co to cale
    zamieszanie? [Acha, na odchodne dodali (nie wiem, czy zartem czy nie :), ze
    jak ktos podpali synagoge lub teatr, to beda wiedziec, gdzie szukac sprawcow
    :)] Czy policja ma prawo, od tak sobie, zaczepic kogos na ulicy, spisac, bez
    podania przyczyn? Malo tego, nawet nie widzialem ich legitymacji, wiec, w mysl
    prawa, chyba nie mialem obowiazku pokazywac dokumentow? Czy moga to kiedys, w
    przyszlosci, uzyc w jakikolwiek sposob przeciwko mnie?

    Pozdrawiam
    Pawel Sawicki
    --
    Yesterday I knew nothing... Today I know that.