    From: " " <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podział spadku
    Date: Wed, 7 May 2003 08:49:53 +0000 (UTC)

    Witam.
    Bardzo proszę o pomoc.
    Dom i działka należały do dziadka i babci mojej żony. Po śmieci dziadka
    babcia wyszła ponownie za mąż za rozwodnika, który z poprzedniego
    małżeństwa miał dwoje dzieci. Dziadek, babcia i drugi mąż babci już nie
    żyją. Babcia i dziadek mieli dwóch synów. Jeden z nich (mój teść)
    nadal mieszka w tym domu z trojgiem dzieci, drugi wyprowadział się
    15 lat temu. Teraz kiedy żona chciała mnie zameldować u siebie
    w Urzędzie Miasta żądają zgody drugiego domniemanego współwłaściciela,
    a on nie wyraża na to zgody.
    W lipcu urodzi nam się dziecko, którego podejrzewam też nie będziemy
    mogli zameldować. Nie wiem czy czekać aż drugi spadkobierca "zejdzie
    z tego świata" (nie robi on problemów o to że przebywam w tym domu,
    tylko nie chce dać zgody na zameldowanie) i wtedy dopiero dać sprawę
    do sądu, czy już teraz.
    Jeżeli dam teraz sprawę o podział majątku to czy w przypadku gdy
    będę musiał spłacić wuja to ma jakieś znaczenie to, że przez ponad
    15 lat on nie ponosił żadnych opłat na utrzymanie domu?
    Czy dzieciom drugiego męża babci też się coś należy?
    Nie wiem co robić pomocy!!!!!