  • 1. Data: 2005-10-24 20:42:21
    Temat: Podział nieruchomości poniemieckiej?
    Od: AcePL <ace@_bez_tego_op.home.pl>

    Witam,

    ... i od razu proszę o pomoc. :D
    Szkic sytuacyjny:

    Nieruchomość z budynkiem mieszkalnym i zab. gospodarczymi, o pow. ok 0,77
    ha jest właśnością jednej osoby. Osoba ta chce sprzedać część z
    zabudowaniami (ok. 0,20 ha) i w związku z tym uruchomiła procedurę
    podziałową.
    Druga osoba chce kupić tę część zabudowaną i w zwiazku z tym wystąpiła o
    kredyt hipoteczny.
    I teraz geodeta i bank łamią sobie głowy nad zapisem w księdze wieczystej
    - dział trzeci - o treści:
    (przepisano z odpisu z roku 2005)
    "1. Zakaz całościowego lub częściowego dzielenia, sprzedawania, okienienia
    i zasłaniania nieruchomości bez zezwolenia właściwej władzy. Na podstawie
    wniosku z dn 7 listopada 1953r. oraz z dn 6.9.1944r. wniosku z dn
    6.9.1951r., wpisano dn 17 listopada 1953r."
    ale jest też postanowienie o założeniu księgi wieczystej (z dn. 7
    listopada 1953) o treści:
    "1. Zakaz całkowitego lub częściowego dzielenia, sprzedawania,
    dzierżawienia i zastawiania nieruchomości bez zezwolenia właściwej władzy
    na podstawie wniosku z nia 7 listopada 1953r. Dz. Kw. nr 573/53 oraz art
    13 dekretu z dnia 6. 9. 1944 w związku z art 8 dekretu z dnia 6. 9. 1951
    r. (Dz. U. R. P. Nr 43, poz 340). Wpisano dnia 17 listopada 1953r." (tutaj
    treść z wyjątkiem daty wniosku i wpisu jest wydrukowana na formularzu."

    Nieruchomość znajduje się w woj. opolskim, niedaleko Opola.

    Problem przede wszystkim ma bank, ponieważ odmawia udzielenia kredytu na
    zakup właśnie przez ten zapis w księdze wieczystej.

    Wie może ktoś o co chodzi i rzuci trochę światła? Z tego co wyszukałem w
    necie to wspomniane dekrety dotyczyły Ziem Odzyskanych i własności
    poniemieckiej.

    Serdeczne dzięki za pomoc.

    --
    AcePL
    Opera/M2 koduje posty tym samym standardem co post na który odpowiadamy

  • 2. Data: 2005-10-25 20:57:06
    Temat: Re: Podział nieruchomości poniemieckiej?
    Od: "marian p" <g...@o...pl>

    wyremontowac i czekac az sie wlasciciel zglosi :>