    From: "Siumaster" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podwójne ubezpieczenie OC
    Date: 1 Feb 2005 10:00:41 +0100

    Witam
    W maju 2004 kupiłem samochód, który przerejestrowałem na siebie (zmiana tablic)
    oraz ubezpieczyłem OC w PZU. Poprzednik miał OC w Allianz, które kończyło się w
    czerwcu 2004.
    Nie posiadając umowy z Allianz (nigdy z tą firmą nie miałem nic wspólnego),
    dostałem od nich "ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty", w którym w/w
    firemka domaga się opłacenia zaległej składki OC na poprzedni numer
    rejestracyjny pojazdu za okres od czerwca 2004, tłumacząc że jeżeli nie
    wypowiedziałem umowy OC, automatycznie została ona przedłużona na następne 12
    mcy.
    Jakiej umowy? Nigdy takiej z Allianz nie zawierałem!
    Obowiązkowe OC mam wykupione w PZU, dlatego też mam pytanie.
    Czy Allianz ma jakąś sensowną podstawę prawną aby mnie zmusić do zapłaty
    składki za OC, na które nigdy z tą firmą nie podpisałem umowy?
    Jak się przed tym bronić? (jakaś podstawa prawna)?
    Proszę pomóżcie, bo chyba zostałem nabity w butelkę.

    pozdrawiam

    Siumaster