  • 1. Data: 2007-06-14 17:42:59
    Temat: Podwójna Kara z TP
    Od: "jasiek" <b...@w...pl>

    Witam,

    Mam do Was pytanie odnośnie podwójnego karania uzytkowników przez TP.
    Opis sytuacji:
    W związku z niezapłaconymi kilkoma FV za usługi TP, zostały zablokowane
    połączenia przychodzące i wychodzące.
    Po opłaceniu FV zostały naliczone odestki za zwłokę + opłata za 'ponowne
    włączenie'. Jak by na to nie patrzeć to płacę 2 razy za to, że nie
    uregulowałem naleznośći w terminie. Czy to jest w zgodzie z prawem? Jeżeli
    nie to poroszę o podstawę prawną lub namiar na wyrok w podobnej sprawie.

    ps. z tego co pamiętam to już jakiś sąd to rozpatrywał jednak gdzieś
    zapodziałem gazetę w której było to opisywane...

    --
    dzięki i opozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-14 17:48:54
    Temat: Re: Podwójna Kara z TP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jasiek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to jest w zgodzie z prawem?

    Nie tyle jest zgodne z prawem, co z umową, którą podpisałeś.

  • 3. Data: 2007-06-14 17:52:21
    Od: "jasiek" <b...@w...pl>

    > Nie tyle jest zgodne z prawem, co z umową, którą podpisałeś.

    Skoro zapis w umowie jest sprzeczny z prawem to racja jest po mojej stronie
    (tak mi się wydaje). Dlatego pytam jak to się ma do obowiązującego prawa.

    --
    dzięki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-06-14 18:04:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Skoro zapis w umowie jest sprzeczny z prawem to racja jest po mojej
    > stronie (tak mi się wydaje). Dlatego pytam jak to się ma do
    > obowiązującego prawa.

    W wypadku prawa cywilnego indywidualnie uzgodnione w umowie warunki
    obowiązują zazwyczaj przed ogólnie obowiązującym prawem. Bywają od tego
    oczywiście wyjątki, ale nie przychodzi mi do głowy argument, na podstawie
    którego w Twojej sprawie mogło by być jakoś wyjątkowo.

  • 5. Data: 2007-06-14 18:09:38
    Od: "jasiek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:f4s07q$47d$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > oczywiście wyjątki, ale nie przychodzi mi do głowy argument, na podstawie
    > którego w Twojej sprawie mogło by być jakoś wyjątkowo.

    Reasumując: Mają prawo mnie kasować dwa razy, a ja muszę to akceptować, bo
    są monopolistami i mogą dyktować warunki... super.

    --
    dzieki za pomoc
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-06-14 18:16:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Reasumując: Mają prawo mnie kasować dwa razy, a ja muszę to akceptować,
    > bo są monopolistami i mogą dyktować warunki... super.

    Ale ty możesz zaprotestować nogami. Przecież możesz podpisać umowę z
    konkurencyjną firmą.

  • 7. Data: 2007-06-14 19:02:49
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 14-06-2007 o 20:16:48 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Ale ty możesz zaprotestować nogami. Przecież możesz podpisać umowę z
    > konkurencyjną firmą.

    Czy ktos studiowal ten regulamin TP i jest w stanie powiedziec, czy
    ponowne przylaczenie jest tam jakos uregulowane? Tzn. czy jest tak, ze
    regulamin mowi, ze ponowne podlaczenia abonenta jest obowiazkowe - i na
    jakich warunkach sie to odbywa?

    Pytam sie, bo zastanawia mnie czy mozna po takim odlaczeniu wystosowac
    pismo do TP, ze klient nie zyczy sobie ponownego przylaczenia do sieci.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-06-14 19:33:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    jasiek pisze:

    > Reasumując: Mają prawo mnie kasować dwa razy, a ja muszę to akceptować,
    > bo są monopolistami i mogą dyktować warunki... super.

    Odsetki nie są karą.

    M.

  • 9. Data: 2007-06-14 21:13:42
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jasiek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Reasumując: Mają prawo mnie kasować dwa razy, a ja muszę to akceptować, bo
    > są monopolistami i mogą dyktować warunki... super.

    Płać rachunki w terminie to nie będzie podwójnego karania. Nawet
    pojedyńczego nie będzie :-)
    Foti

  • 10. Data: 2007-06-15 05:30:36
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 19:42:59 +0200, jasiek napisał(a):

> [...]
    > Po opłaceniu FV zostały naliczone odestki za zwłokę + opłata za 'ponowne
    > włączenie'. Jak by na to nie patrzeć to płacę 2 razy za to, że nie

    Ja tu nie widzę nie tylko podwójnego karania, ale nawet pojedynczego...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl