    From: "Slawek" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podrabianie dokumentów - problem i pytanie (nietypowe)
    Date: Thu, 15 Apr 2004 18:57:13 +0200

    Witam wszystkich

    Mam problem gdyż mój znajomy swego czasu poprosił mnie o wydrukowanie
    faktury, którą jak twierdził potrzebował do celów prywatnych (za długo by
    pisać bo to zawiłą historia, ale nie zamierzał tego dokumentu wprowadzać w
    obieg, chodziło o zrobienie komuś głupiego żartu). Jak się teraz okazuje to
    ten
    psudo kolega jednak wykorzystał ten wydruk tzn. podrobił podpisy, wyrabiając
    nawet lewe pieczątki. Sprawa jednak trafiła na Policję, a szanowny Pan się
    przyznał do winy. Jednak nie podał do końca prawdy gdyż jak stwierdził
    zapłacił
    mi za wydrukowanie tego dokumentu.
    Prawdą jest, że o ile wydrukowałem mu to lecz nie dla czerpania zysków przez
    niego i za pieniądze. Byłem całkowicie przekonany, że nie wprowadzi tego w
    obieg gdyż zaklinał się no i podawał za główny argument brak podpisów i
    pieczątek:
    "no przecież to tylko wydruk" tak mówił.
    Wiem, że dałem ciała jak "mały Kazio" ale teraz mam problem, bo spodziewam
    się
    wezwania na Policję no i co robić ? Czy iść w zaparte, że to nie ja to
    wydrukowałem,
    co kłuci się z moim sumieniem, czy powiedzieć prawdę i liczyć na niski
    wymiar kary,
    tylko jaki ?
    Proszę o pomoc, a raczej o poradę w tej sprawie bo dałem się nabrać, a
    wyszło to
    dopiero teraz i nie wiem co robić ?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
    Pozdrawiam