  • 1. Data: 2005-06-01 08:07:42
    Temat: Podpis elektroniczny a faktura VAT.
    Od: ernest <e...@p...fm>

    Witam, mam pytanie odnosnie podpisywanych elektronicznie faktur VAT
    podpisem kwalifikowanym i wysylanie ich do kontrahentow poczta
    elektroniczna. Czy sa jakies ograniczenia prawne, chodzi o to czy taki
    dokument mozna wyslac do kilku odbiorcow w danej firmie, czy tylko
    jednego, czy taki dokument zapisany jako plik mozna powielac?

    E.

  • 2. Data: 2005-06-02 14:46:07
    Temat: Re: Podpis elektroniczny a faktura VAT.
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > dokument mozna wyslac do kilku odbiorcow w danej firmie, czy tylko
    > jednego, czy taki dokument zapisany jako plik mozna powielac?

    z tego co wiem, wg przepisow faktura nie musi zawierac podpisow ani twoich
    ani kontrahentow...

  • 3. Data: 2005-06-02 21:12:11
    Od: Jaro <j...@w...pl>

    gardziej wrote:

    > z tego co wiem, wg przepisow faktura nie musi zawierac podpisow ani
    > twoich ani kontrahentow...

    W przypadku powielania zarowno oryginal jak i kopie nie traca na
    waznosci. Tzn, mozesz raz podpisac dokument, po czym sporzadzic dowolna
    ilosc kopii tego podpisanego dokumentu - kazda z tych kopii z punktu
    widzenia prawa jest tak samo wazna jak oryginal.

  • 4. Data: 2005-06-02 22:01:13
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > ilosc kopii tego podpisanego dokumentu - kazda z tych kopii z punktu
    > widzenia prawa jest tak samo wazna jak oryginal.

    bez pieczatki "za zgodnosc z orginalem" ?

  • 5. Data: 2005-06-05 09:34:11
    Od: Jaro <j...@w...pl>

    gardziej wrote:

    > bez pieczatki "za zgodnosc z orginalem" ?

    Troche sie rozminelismy znaczeniowo (tak mi sie wydaje). Jako oryginal
    przyjalem fizyczny dokument (np plik word'a czy pdf-a) ktory to
    podpisujemy elektronicznie, dzieki czemu otrzymujemy kolejny plik na
    dysku ( tym razem z rozszerzeniem .sig ). Jako tworzenie kopii rozumiem
    po prostu przekopiowanie (fizyczne) pliku z rozszerzeniem .sig np na
    dyskietke lub w inne miejsce dysku (co rownoznaczne jest z wyslaniem go
    mailem do wielu osob). Fizycznie nie rozroznisz, ktory plik to kopia, a
    ktory oryginal. Zarowno Ty jak i odbiorca maila maja dokument, pod
    ktorym zlozony podpis elektroniczny gwarantuje, ze jego zawartosc nie
    zostala zmieniona po czasie zlozenia podpisu oraz ze dane zawarte w
    dokumencie sa prawdziwe (bo inaczej nie zlozylbys pod nim podpisu).

    Pozdrowienia
    Jaro