  • 1. Data: 2004-10-29 07:43:18
    Temat: Po co mi OC ??
    Od: "SyKmie" <s...@o...pl>

    Witam

    Jakis czas temu mialem stluczke (samochodem oczywiscie).
    Na zielonej strzalce, podczas skretu w prawo wjechalem w samochod mnie
    poprzedzajacy. Przyjalem wine na siebie, bo wiem, ze w takich wypadkach
    nie ma co nawet dyskutowac z policja. Moje uszkodzenia byly dosyc
    znaczne natomiast tamtym samochodzie byl lekko uszkodzony zderzak
    (samochod mial hak na ktorym sie zawiesilem). Otrzymalem po jakims
    czasie pismo od poszkodowanego wzywajace mnie do zaplaty za szkode,
    ktora wyrzadzilem w jego aucie z wlasnej kieszeni poniewaz
    ubezpieczyciel odmowil mu wyplaty odszkodowania poniewaz wartosc szkody
    nie przekroczyla 50% najnizszego wynagrodzenia.
    Mam w zwiazku z tym pytanie. Czy sluszne jest jego postepowanie, to
    znaczy czy to do mnie powinien zwracac sie z rzadaniem zwrotu kosztow
    naprawy, czy tez adresatem jego pisma powien byc moj ubezpieczyciel
    (moje auto ma pelen pakiet ubezpieczen)? Jesli ja powinienem mu zwrocic
    kase, to dlaczego, przeciez mam ubezpieczenie ??

    pozdrawiam
    Sylwek

  • 2. Data: 2004-10-29 07:50:36
    Temat: Re: Po co mi OC ??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SyKmie wrote:

> [...]
    > (moje auto ma pelen pakiet ubezpieczen)? Jesli ja powinienem mu zwrocic
    > kase, to dlaczego, przeciez mam ubezpieczenie ??

    Poszkodowany powinien się z _Ż_ądaniem zwrócić do kanciarzy z ubezpieczalni.

    Co to za firma, tak z ciekawości?

  • 3. Data: 2004-10-29 07:53:47
    Od: "SyKmie" <s...@o...pl>

    "Andrzej Lawa" napisał

    > Poszkodowany powinien się z _Ż_ądaniem zwrócić do kanciarzy z
    ubezpieczalni.

    Ja tez tak uwazam ale dalej nie wiem, czy jego postepowanie jest zgodne
    z prawem? :-(

    > Co to za firma, tak z ciekawości?

    CIGNA STU oddzial Piotrkow Trybunalski

    Pozdrawiam
    Sylwek

  • 4. Data: 2004-10-29 09:08:42
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    SyKmie <s...@o...pl> napisał(a):

    > "Andrzej Lawa" napisał

    > ubezpieczalni.
    >
    > Ja tez tak uwazam ale dalej nie wiem, czy jego postepowanie jest zgodne
> [...]
    kiedy miało miejsce zdarzenie ?

    jeśli po 1.01.2004r. to TU oszukuje Cię - vide art. 38. Ustawy o
    ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych z dnia 22 maja 2003 r. (Dz.U.
    Nr 124, poz. 1152)

    Zakład ubezpieczeń nie odpowiada za szkody:
    1) polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie mienia,
    wyrządzone przez kierującego posiadaczowi pojazdu mechanicznego; dotyczy to
    również sytuacji, w której posiadacz pojazdu mechanicznego, którym szkoda
    została wyrządzona, jest posiadaczem lub współposiadaczem pojazdu
    mechanicznego, w którym szkoda została wyrządzona;

    2) wynikłe w przewożonych za opłatą ładunkach, przesyłkach lub
    bagażu, chyba że odpowiedzialność za powstałą szkodę ponosi posiadacz innego
    pojazdu mechanicznego niż pojazd przewożący te przedmioty;

    3) polegające na utracie gotówki, biżuterii, papierów wartościowych,
    wszelkiego rodzaju dokumentów oraz zbiorów filatelistycznych, numizmatycznych
    i podobnych;

    4) polegające na zanieczyszczeniu lub skażeniu środowiska.

    Powołaj się wobec TU na ten przepis, który nie zawiera ograniczenia do 50 %.
    taki przepis obowiązywał do 31.12.2003r.

    pzdr

    marek radwański

  • 5. Data: 2004-10-29 09:50:10
    Od: "SyKmie" <s...@o...pl>

    "Marek Radwański" napisał

> [...]
    > ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
    > Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych z dnia 22 maja 2003 r.

    Niestety bylo to w listopadzie ub roku.
    Czy w takim razie roszczenia poszkodowanego są słuszne?

    pozdrawiam
    Sylwek

  • 6. Data: 2004-10-30 18:07:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    wiadomości news:clssoc$1541$1@news2.ipartners.pl...

    > Poszkodowany powinien się z _Ż_ądaniem zwrócić do kanciarzy z
    > ubezpieczalni.

    Żadni kanciarze. Do końca ubiegłego roku tak stanowiła ustawa.
    Sprawca zawierając umowę z FU wiedział o tym dlatego do określonej kwoty
    musiał pokryć szkodę z własnej kieszeni.

    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2004-10-30 19:18:24
    Od: "SyKmie" <s...@o...pl>