    From: "drGrabol" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Platnosc za uslugi [sorki-dlugie]
    Date: Fri, 18 Oct 2002 21:43:16 +0200

    Witam
    Jestem tu pierwszy raz i zostalem zmuszony o prosbe o pomoc wlasnie na tym
    forum. Wypada sie przedstawic - Grzegorz Grabowski. A wiec zaczynam
    Sprawa dotyczy firmy NASK i zaplacenia za usluge, ale od poczatku.
    W lipcu 2000 roku zlozylem wniosek o zalozenie domeny internetowej. Wniosek
    zostal przyjety i po paru dniach otrzymalem fakture do zaplacenia. Po
    zaplaceniu faktury po paru dniach domena zaczela funkcjonowac. Tak bylo
    przez 6 miesiecy. Po tym czasie otrzymalem pewnego typu przypomnienie o
    zaplacie, ale zostalo przez ze mnie zignorowane, bo myslalem ze to juz czas
    na zaplacenie za nastepny rok. Nie bylo wiecej ponaglen. W czerwcu roku 2001
    dostalem nowa fakture za usluge przez nastepne 12 miesiecy (od 07.2001 do
    07.2002) zaplacilem ja z malym poslizgiem, w sierpniu (bylem na wakacjach -
    studiuje).
    Po 2 miesiacach od tego na przelomie wrzesnia-pazdziernika, otrzymalem
    telefon ze przez caly czas winny im jestem pieniadze za rok 2000. Nie stac
    mnie zeby jezdzic (tak propoonowali) do warszawy i to wyjasniac, wiec
    staralem sie sprawe wyjasnic za pomoca e-maila ale chyba w nasku nie uzywaja
    maili :)
    Sprawa wygasla - no prawie. W grudniu roku 2001 domena zostala zlikwidowana.
    Jako ze przestala byc potrzebna machnalem reka.
    Sprawa wygasla... do dzis. Dzis otrzymalem nastepny telefon z dzialu
    windykacji, ze nadal jestem winny za rok 2000. Na pytanie czamu tak pozno,
    odpowiedzano mi ze dzial windykacji dopiero zostal zalozony niedawno i
    przedtem nie mial sie tym kto zajac.
    Problem w tym, ze NIE przetrzymalem dowodu wplaty za rok 2000, mam natomiast
    (znalazlem) za rok 2001. Sprawe wyjasniloby gdybym mial ta fakture, ale nie
    mam.
    I co teraz??
    Jaki jest sposob dowiedzenia iz zaplacilem?
    Prosze jeszcze Was o zwrocenie uwagi na fakt, ze firma zlikwidowala mi
    domene w okresie za ktory faktycznie zaplacilem okres 2001.07-2002-07. Ponad
    to domena zostala sprzedana innej firmie. Ale to juz inna historia.
    Ponawiam pytanie: Jak dotrzec do jakichs dowodow wplaty?

    --
    Pozdrawiam Grzegorz

    drGrabol GG:711537
    g...@i...pl http://www.grabol.prv.pl