  • 1. Data: 2009-02-15 18:41:41
    Temat: Płatność za mieszkanie???
    Od: "Lookasz" <l...@p...cutit.fm>

    W jaki sposób techniecznie dokonać zapłaty za mieszkanie tak aby było to
    bezpieczne zarówno dla sprzedającego jak i kupującego?. Kupujący obawiają
    się przekazać pieniądze przed podpisaniem aktu notarialnego a sprzedający
    boją sie podpisać akt notarialny przed otrzymaniem pieniędzy.

    Jeżeli NTG to przepraszam

  • 2. Data: 2009-02-15 19:11:52
    Temat: Odp: Płatność za mieszkanie???
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lookasz" <l...@p...cutit.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > się przekazać pieniądze przed podpisaniem aktu notarialnego a sprzedający
    > boją sie podpisać akt notarialny przed otrzymaniem pieniędzy.

    Ja wybieram notariusza i robię przelew z mojego internetowego konta na konto
    osoby od której kupuję a w tym czasie notariusz ma akt w ręku.
    Gościu potwierdza i notariusz daje mi akt.

  • 3. Data: 2009-02-15 19:23:35
    Temat: Re: Odp: Płatność za mieszkanie???
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Piotrek pisze:
    > Ja wybieram notariusza i robię przelew z mojego internetowego konta na
    > konto osoby od której kupuję a w tym czasie notariusz ma akt w ręku.
    > Gościu potwierdza i notariusz daje mi akt.

    Po czym ty wychodzisz z biura, dzwonisz do banku i robisz storno :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 4. Data: 2009-02-15 19:32:12
    Temat: Re: Płatność za mieszkanie???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > się przekazać pieniądze przed podpisaniem aktu notarialnego a sprzedający
    > boją sie podpisać akt notarialny przed otrzymaniem pieniędzy.

    Wydaje mi się, że najbezpieczniejszym z prostych sposobów będzie czek
    potwierdzony do odpowiedniej kwoty przez bank. W chwili podpisania aktu
    notarialnego podpisujesz i wręczasz sprzedawcy czek na jego nazwisko. On
    sobie z tym dokumentem idzie do banku i albo bierze gotówkę, albo wydaje
    dyspozycję przelewu. Ważnym, by na odwrocie czeku bank potwierdził blokadę
    odpowiednich środków.

    Istnieje kilka innych bardziej skomplikowanych sposobów:
    - Poręczenie bankowe (ale trzeba za nie zapłacić).
    - Przelew środków na konto pośrednika albo notariusza (ale muszą taką
    usługę świadczyć).
    - Wpisanie w akt notarialny terminu zapłaty i poddanie się w tym
    zakresie egzekucji przez nabywcę z jednoczesnym ustanowieniem zastawu
    na nieruchomości (ale to generuje kolejne koszty związane z samym
    zastawem).
    - Proponowane już tu elektroniczne dokonanie przelewu z kancelarii (ale
    wymaga dostępu tym kanałem do konta przez obydwie strony transakcji
    i przedłuża czas podpisania umowy, bo trzeba czekać na potwierdzenie
    z banku sprzedającego)

  • 5. Data: 2009-02-15 20:13:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kocureq wrote:

    > Po czym ty wychodzisz z biura, dzwonisz do banku i robisz storno :)

    Na cudzym rachunku?

  • 6. Data: 2009-02-15 21:30:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lookasz pisze:
> [...]
    > obawiają się przekazać pieniądze przed podpisaniem aktu notarialnego a
    > sprzedający boją sie podpisać akt notarialny przed otrzymaniem pieniędzy.

    W PKO BP była oferta konta transferowego (nie pamiętam nazwy) na które
    trafiały pieniądze na zakup nieruchomości i były uwalniane sprzedającemu
    dopiero po okazaniu aktu notarialnego.

  • 7. Data: 2009-02-15 22:05:24
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    2x nieprawda.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-02-15 22:07:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Lookasz wrote:
> [...]
    > obawiają się przekazać pieniądze przed podpisaniem aktu notarialnego a
    > sprzedający boją sie podpisać akt notarialny przed otrzymaniem pieniędzy.

    hint : Zapytaj notariusza u którego będziesz to podpisywał.

  • 9. Data: 2009-02-15 22:58:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > 2x nieprawda.

    Jakbyś jeszcze napisał które to dwa razy, to mógłbym popolemizować albo
    uznać, że faktycznie się pomyliłem, bo przecież nie jestem nieomylny. A
    tak, to trudno nawet poważnie brać Twoje słowa.

  • 10. Data: 2009-02-15 23:58:26
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "Kocureq" <a...@...stopce.pl> wrote in message

    > Po czym ty wychodzisz z biura, dzwonisz do banku i robisz storno :)

    Dwie strony muszą mieć konto w tym samym banku, wtedy nie da się
    już unieważnić zlecenia bo jest wykonane.

    Przy takich kwotach warto takie konto otworzyć.