  • 1. Data: 2003-05-31 17:25:21
    Temat: Płatne przeglądy a gwarancja
    Od: " mrf" <m...@N...gazeta.pl>

    Czołem,

    Kupiłem właśnie rower. I dowiedziałem się, że przysługuje mi trzymiesięczna
    gwarancja, natomiast aby uzyskać gwarancję roczną, po tych trzech miesiącach
    muszę przejść PŁATNY przegląd.

    Czy to jest zgodne z prawem? Czy nie brzmi to trochę jak dopłata za roczną
    gwarancję?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-05-31 18:22:13
    Temat: Re: Płatne przeglądy a gwarancja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to korzystaj rękojmi u sprzedawcy. Jej nie można uchylić głupim zapisem.

  • 3. Data: 2003-06-01 01:25:08
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    > No to korzystaj rękojmi u sprzedawcy. Jej nie można uchylić głupim zapisem.

    Tj. nie z rękojmi a z tytułu "niezgodności z umową". On ten rower kupił
    <właśnie> a nie w zeszłym roku.
    Co do tego czy taka gwarancja jest zgodna z prawem - tak, jest.
    Gwarancja jest dobrowolna i może jej w ogóle nie być.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-06-01 20:35:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Tj. nie z rękojmi a z tytułu "niezgodności z umową". On ten rower kupił
    | <właśnie> a nie w zeszłym roku.

    Masz rację. Zapomniałem o zmianie ustawy, z tym że w praktyce to niewiele
    zmienia.