  • 1. Data: 2003-05-31 17:32:23
    Temat: Niezamawiane płatne gadżety
    Od: " mrf" <m...@N...gazeta.pl>

    Czołem,

    Do naszej firmy przyszła pocztą jakaś niezamówiona przez nikogo książka
    dotycząca księgowości. Wraz z nią przyszła faktura i informacja, że jeśli nie
    odeślemy owej książki pocztą kurierską (na szczęście chociaż na koszt wydawcy
    książki) to musimy za tę książkę zapłacić.

    Pomijam, czy firma miała prawo wykorzystać nasz adres dla celów
    marketingowych bez naszej zgody. Ale czy jeśli byśmy nie odesłali książki, to
    czy musielibyśmy za nią zapłacić? Czy firma miała prawo wystawić fakturę? A
    co jeśli dajmy na to mielibyśmy akurat dwutygodniowy wyjazd integracyjny i
    nikt nie mógłby odesłać tej paczki?
    Dlaczego niby, żeby nie ponosić kosztów musimy dzwonić, szukać kurierów,
    tracić czas i impulsy telefoniczne?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-05-31 18:21:21
    Temat: Re: Niezamawiane płatne gadżety
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja bym tamtym wysłał powiadomienie, że omyłkowo przesłana Wam książka
    znajduje się do odbioru w biurze rzeczy znalezionych w Waszej miejscowości i
    faktycznie tam odniósł tę książkę. Kilka taki akcji i myślę, że problem by
    się sam rozwiązał.

  • 3. Data: 2003-05-31 19:08:21
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    > Dlaczego niby, żeby nie ponosić kosztów musimy dzwonić, szukać kurierów,
    > tracić czas i impulsy telefoniczne?

    Ja kiedyś takiej firmie z Poznania wysłałem faks, że nie mam czasu na
    głupoty i niech sobie przyjadą zabrać. Od 3 lat leży książka na półce.
    Pozdrawiam
    BogdanK

  • 4. Data: 2003-05-31 19:16:47
    Od: "Marg" <t...@w...pl>

> [...]
    wydawcy
    > książki) to musimy za tę książkę zapłacić.

    już było na grupie - ale przypomne - ignorujesz wszystko (oczywiście możesz
    nie odbierać wcale) - trzymaj tą ksiązke w firmie az sie ktos po nia
    zgłosi - jak ktos sie zglosi - to kaz mu zaplacic za magazynowanie -
    dodatkowo masz prawo zgłosić tę firmę do Generalnego inspektora danych
    osobowych http://www.ebroker.pl/pls/s/!m.main?EL_ID=285&TOP_ID
    =159 - zgłosić
    nadużycie swoich danych osobowych, zażądać ich usunięcia z bazy itp. Ignoruj
    jakąkolwiek korespondencję z tą firmą - wezwania do zapłaty itp.
    Czekaj tak aż do "Pozew o zapłatę w postępowaniu nakazowym" z sądu (nie
    sądzę, żeby tam to zgłosili, bo sami działają nielegalnie) - wtedy się
    odwołasz, itd.

  • 5. Data: 2003-05-31 20:02:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dane teleadresowe firmy nie są danymi osobowymi i nie podlegają ochronie
    przez GIODO.

  • 6. Data: 2003-05-31 20:45:58
    Od: "Marg" <t...@w...pl>

    Ciekawe. Nie wiedziałem. A telefon firmowy i numer NIP?

  • 7. Data: 2003-06-01 20:38:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli przekonasz mnie, że na podstawie numeru telefonu firmowego jesteś w
    stanie jednoznacznie ustalić personalia osoby z niego korzystającej, to
    przyznam Ci rację. Dopóki tego nie uczynisz, to stwierdzam, że numer
    telefonu jak również NIP nie jest daną osobową chronioną przez ustawę o
    ochronie danych osobowych.