eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPismo z zadaniem zwrotu gotowki za towar - po przeterminowanej reklamacji › Pismo z zadaniem zwrotu gotowki za towar - po przeterminowanej reklamacji
    From: "Yawn" <y...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pismo z zadaniem zwrotu gotowki za towar - po przeterminowanej reklamacji
    Date: Tue, 4 Oct 2005 17:12:19 +0200

    Witam.
    Reklamowalam (z tytulu niezgodnosci towaru z umowa) aparat fotograficzny.
    Zadalam wymiany na nowy lub zwrotu gotowki. Sprzedawca nie poinformowal mnie
    o decyzji w ciagu ustawowych 14 dni. W takiej sytuacji (wobec niedotrzymania
    terminu rozpatrzenia reklamacji) mialam prawo zdecydowac czy wole pieniadze
    czy nowy aparat. Przyszlam wiec do sklepu z zadaniem zwrotu gotowki. Okazalo
    sie, ze aparat jest naprawiony (!) a sprzedawca, mowiac lagodnie, zachowal
    sie niegrzecznie. W dodatku, nie mial zielonego pojecia o jego obowiazkach
    zwiazanych z niezgodnoscia towaru z umowa. Kazal mi zabrac ten sam,
    naprawiony aparat. Nie zgodzilam sie.
    W Federacji Konsumentow polecili mi napisac do sprzedawcy pismo z zadaniem
    zwrotu gotowki. Nie wiem, jak je sformulowac. Mam dwa pytania:
    1. Czy powinnam (i czy moge) podac termin, w jakim sprzedawca powinien
    przelac pieniadze na podane przeze mnie konto? Czy moze jest jakis ustawowy
    czas?
    2. Jak dlugo mam czekac na reakcje sprzedawcy? Czy znow dwa tygodnie? Idzie
    mi o to, ze jesli sprzedawca pieniedzy nie przeleje, to po jakim czasie mam
    uznac, ze minal termin na jego reakcje, by moc sprawe przekazac Federacji
    Konsumentow?
    Dziekuje,
    Yawn