    From: "Sam." <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pełnomocnictwo - IKE i inne
    Date: Mon, 31 Dec 2007 02:10:44 +0000 (UTC)

    Witam,

    chciałbym prosić o pomoc/radę w następującej, może nieco nietypowej sprawie.

    Chcę założyć IKE mojej mamie i wpłacać na nie pieniądze z myślą o
    zabezpieczeniu jej na starość. Ponieważ praktycznie wszystkich operacji będę
    dokonywał ja, chcę prosić mamę o ustanowienie mnie pełnomocnikiem. Ale nie do
    końca wiem, jak to pełnomocnictwo powinno być sformułowane. Czy lepiej, żeby
    było to pełnomocnictwo ogólne, czy rodzajowe? Czy można by tak sformułować
    jego treść, bym mógł również samodzielnie otworzyć rejestry w funduszach (bo o
    IKE w tej formie chodzi)?

    Bardzo mi zależy na tym, bym mógł wykonywać wszelkie operacje sam, ponieważ po
    pierwsze, to ja będę jedynym "źródłem" funduszy wpłacanych na IKE, a po drugie
    - chciałbym oszczędzić mojej mamie wszelkich spraw "papierkowych" związanych z
    prowadzeniem IKE. A że mieszkam w innym mieście...

    Dlatego pomyślałem, że najlepiej będzie, jeśli poproszę mamę o sporządzenie
    pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego. Czy wiecie może, jakie koszty mogą
    się z tym wiązać?

    A może macie lepszy pomysł na zarządzanie IKE w imieniu osoby trzeciej?

    Dziękuję z góry za wszelkie sugestie...

    Pozdrawiam,
    Przemek