  • 1. Data: 2005-11-19 09:08:31
    Temat: Pełen etat a rozlożenie godzin
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Witam serdecznie!!
    Chciałabym się dowiedzieć czy pracodawca zatrudniający pracownika na pełen
    etat ma prawo rozłożyć mu godziny pracy np tak
    8,10,0,0,6,10,6
    lub też tak, że w tygodniu nie wychodzi pełne 40 godzin, i ogólnie na koniec
    miesiąca nie ma 160 godzin wypracowanych tylko mniej?
    Dodam że etat o którym mowa to etat w hipermarkecie a że ogólnie oni robią z
    ludźmi co chcą to stąd moje wątpliwości :)
    Pozdrawiam, Iza

  • 2. Data: 2005-11-19 11:05:08
    Temat: Re: Pełen etat a rozlożenie godzin
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Witam serdecznie!!
    > Chciałabym się dowiedzieć czy pracodawca zatrudniający pracownika na pełen
    > etat ma prawo rozłożyć mu godziny pracy np tak
    > 8,10,0,0,6,10,6

    A i owszem - mamy wtedy do czynienia z systemem rownowaznego czasu pracy -
    maxymalnie moze wydluzyc Ci dzien pracy do 12 godzin, ale kazda godzine
    ponad "przypisane Ci" 8 godzin musi Ci potem oddac - np. skracajac inny dzien
    pracy. Wiec - jezeli jednego dnia pracujesz zamiast 8 godzin 10 godzin, to
    innego musi Ci tak ustawic grafik, zebys pracowala nie osiem, tylko o te dwie
    mniej, tj. 6 godz. (zawile tlumaczenie, wiem) ;-)

    > lub też tak, że w tygodniu nie wychodzi pełne 40 godzin, i ogólnie na koniec
    > miesiąca nie ma 160 godzin wypracowanych tylko mniej?

    Mysle ze tak - i moim zdaniem nie moze to miec wplywu na Twoje wynagrodznei.
    Bo jezeli podpisalas umowe na pelen etat, tj. przecietnie 40 godzin
    tygodniowo, to zobowiazalas sie do swiadczenia pracy w takim wlasnie wymiarze
    i za okreslone w zwiazku z tym pieniadze. Nie mozna Cie natomiast obciazac
    tym, ze pracodawca nie chcial / nie byl w stanie / olal ulozenie grafiku w
    taki sposob, abys z umowy mogla sie w pelni wywiazac - wedle mnie -
    odpowiedzialnosc lezy tu po jego stronie.

    > Dodam że etat o którym mowa to etat w hipermarkecie a że ogólnie oni robią z
    > ludźmi co chcą to stąd moje wątpliwości :)

    Ech, nie tylko oni robia co chca - wiem cos o tym niestety....