  • 1. Data: 2003-10-10 17:12:30
    Temat: Parkometry....{długie}
    Od: "Mavereq" <m...@g...pl>

    Ostatnio miałem okazję niezauwazyc parkometru i zaparkowac na parkingu
    objętym opłata parkomatową. Po powrocie do samochodu zastałem kartkę z
    pieczęciami (okrągła urzędu miejskiego) o treści cyt.tytuł: "WEZWANIE DO
    UISZCZENIA KARY PIENIĘZNEJ-ZA NIEUISZCZENIE OPŁATY ZA PARKOWANIE POJAZDU
    SAMOCHODOWEGO NA DRODZE"
    TREŚC"NR.REJ............................MIEJSCE
    PARKOWANIA.............................GODZ.PARKOWAN
    IA....................
    W RAMECZCE KWOTA 50,00 ZŁ
    W/W OPŁATĘ NALEŻY UIŚCIĆ W MIEJSKIM OŚRODKU SPORTU I REKREACJI
    W...............
    -W TERMINIE 7 DNI LUB WPŁACIĆ NA KONTO-NR KONTA.......DATA WYSTAWIENIA.
    POD SPODEM KLAUZULA :KARA PODLEGA ŚCIĄGNIĘCIU W TRYBIE PRZEPISU O
    POSTEPOWANIU EGZEKUCYJNYM W ADMINISTRACJI I CZERWONA PIECZĄTKA O TREŚCI:
    W PRZYPADKU NIEUISZCZENIA WW.KARY DANE OSOBOWE ZOSTANĄ USTALONE POPRZEZ
    WOJEW.EWID.POJAZDÓW I WŁAŚCICIEL ZOSTANIE OBCIĄŻONY KOSZTAMI ICH UZYSKANIA W
    WYSOKOŚCI 30,40 ZŁ.

    W wezwaniu nie podano żadnej podstawy prawnej nałożonej kary ani żadnego
    trybu odwoławczego od w/w wezwania.Czy może ono miec tryb ostateczny. Ja np.
    nie zgadzam się z ta decyzja bo zmuszony byłem w to miejsce podwieźć
    osobe będącą inwalida i pójść z nim załatwic sprawę. Zaznaczam nie
    podpisywałem przyjęcia żadnego dokumentu,był za wycierqaczką.
    Prosze o ewentualną poradę jak sie bronić, bo jestem tym zbulwersowany.
    Prosze o ewentualne rady na adres prywatny b...@s...pl

    Z góry dziekuję.

  • 2. Data: 2003-10-10 19:12:34
    Temat: Re: Parkometry....{długie}
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z lekka dziwne to wezwanie. Uiszczenie lub nie opłaty parkingowej to
    stosunek cywilnoprawny pomiędzy kierującym (albo naciągając właścicielem)
    pojazdu, a administratorem parkingu. Tak więc nie bardzo widzę ściągnięcie
    opłaty w trybie administracyjnym. Ale droga cywilna stoi przed nimi
    otworem.

    Co do konieczności przywiezienia inwalidy, to inwalidzi uprawnieni do tego
    mają specjalne identyfikatory, które zostawia się za szybą. Z tym, że te
    identyfikatory z samej swej natury nie uprawniaja do bezpłatnego
    parkowania na płatnych parkingach. Z tym, że oczywiście mogą w tej materii
    istnieć jakieś miejscowe unormowania rozszerzające uprawnienia inwalidów.