  • 1. Data: 2007-09-25 16:46:25
    Temat: Panorama Firm, umowa na okr. probny i koszty szkolenia - jak to jest na prawde?
    Od: Bartosz Śmigaj <s...@p...pl>

    Witam,

    Na poczatku wrzesnia podjalem prace w firmie Eniro - Panorama Firm na
    stanowisku konsultanta w dziale telesprzedazy. Nie chce teraz rozmawiac o
    zaletach i wadach - bo uwazam, ze jesli ktos ma predyspozycje to atmosfera
    itp w firmie jest ok. Mam natomiat nastepujacy problem: praca calkowicie
    nie jest dla mnie, po prostu sie nie nadaje. W zwiazku z tym chcialbym
    wystapic o rozwiazanie umowy. Problem w tym, ze w zgodnie z tym co mi
    wczesniej powiedziano, gdy zerwanie umowy nastapi na moj wniosek zostane
    obciazony kosztami szkolenia - 2000zl.

    I teraz mam pytania:
    - czy jest to do konca zgodne z prawem? Slyszalem rozne opinie temu pytam,
    - chcialbym zasugerowac rozwiazanie umowy za porozumieniem stron, czy w
    przypadku okresu probnego jest to mozliwe?

    Mam nadzieje, ze moj belkot da sie jakos zrozumiec. Sytuacja jest dla mnie
    o tyle trudna, ze nie chcialbym miec jakiegos balaganu w papierach
    spowodowane zwolnieniem dyscyplinarnym w czasie okresu probnego i to nie
    dlatego ze mam to gdzies tylko sie po prostu nie nadaje:) Chcialbym to
    jakos elegancko rozwiazac zebysmy i firma i ja nie musieli sie
    niepotrzebnie meczyc. A jak sie nie da, to trudno.

    Jakby ktos mial jakies sugestie, ewentualnie wskazowki gdzie mozna cos
    doczytac prosze o info.

    PS: poszlo na grupy pl.soc.prawo oraz pl.praca.dyskusje.

    Z wyrazami szacunku,
    Bartosz,

    --
    s...@p...pl

  • 2. Data: 2007-09-25 19:23:13
    Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > doczytac prosze o info.
    >
    > PS: poszlo na grupy pl.soc.prawo oraz pl.praca.dyskusje.

    Hej
    Wszystko zalezy od tego co masz w umowie
    Sam piszesz o okresie próbnym więc na ile masz tę umowę?
    Może wytrzymasz do jej końca i po prostu nie podpiszesz kolejnej umowy?
    Najważniejsze co podpisałeś
    Bez tego cieżko wyrokować
    Foti

  • 3. Data: 2007-09-26 06:51:19
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 21:23:13 +0200, Foti napisał(a):

    > Najważniejsze co podpisałeś

    A czy nie jest tak że nie można wymagać lojalki za szkolenia które są
    niezbędne do pracy?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2007-09-26 09:27:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, Henry (k) wrote:

    > A czy nie jest tak że nie można wymagać lojalki za szkolenia które są
    > niezbędne do pracy?

    W ten deseń nie można by wymagać WCALE :)
    Przecież pracodawca nie wyśle pracownika na szkolenie z uzasadnieniem
    że ono "nie jest niezbędne do pracy", bo powodowało by to konieczność
    podwójnego obłożenia owej kwoty podatkiem :] ("wyrzucenie z kosztów"
    u pracodawcy oraz zaliczenie do nieodpłatnych świadczeń do opodatkowania
    po stronie pracownika).
    IMHO wyłączenie o ktorym piszesz może mieć miejsce tylko dla szkoleń,
    które są nakazane prawem. Na przykład szkoleń BHP dotyczących stanowiska
    pracy.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-09-26 10:25:58
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2007 11:27:03 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W ten deseń nie można by wymagać WCALE :)

    Ale przecież co innego gdy pracodawca wysyła kogoś żeby sobie
    zrobił certyfikat z Windowsa (opłaca się to pracodawcy bo ma
    mądrzejszego pracownika i może się chwalić przed klientami),
    a co innego gdy zatrudnia się kogoś w call center i wysyła
    na szkolenie z produktu do którego ma świadczyć support
    lub go sprzedawać. Pierwsze szkolenie jest opcjonalne, a drugie
    obowiązkowe (bez niego nie ma co pracownika sadzać przed
    telefonem). I co jeśli pracodawca sobie umyśli lojalkę za takie
    szkolenie?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-09-26 15:54:28
    Od: Bartosz Śmigaj <s...@p...pl>

    On Wed, 26 Sep 2007 12:25:58 +0200, Henry (k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > obowiązkowe (bez niego nie ma co pracownika sadzać przed
    > telefonem). I co jeśli pracodawca sobie umyśli lojalkę za takie

    Dziekuje za informacje i wskazowki.

    Oczywiscie zeby nie bylo, wiedzialem co podpisuje. Po prostu zaslyszalem,
    jak wspomnialem, ze ta oplata za szkolenie nie musi byc w 100% zgodna z
    prawem dlatego sie spytalem - zawsze to mniejszy minus dla mnie.

    Pozdrawiam,

    Z powazaniem,
    Bartosz Śmigaj

  • 7. Data: 2007-09-27 10:23:02
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2007 17:54:28 +0200, Bartosz Śmigaj napisał(a):

> [...]
    > jak wspomnialem, ze ta oplata za szkolenie nie musi byc w 100% zgodna z
    > prawem dlatego sie spytalem - zawsze to mniejszy minus dla mnie.

    Poczytaj jeszcze
    http://www.msp.krakow.pl/?MODE=msppras&TYPE=show&art
    _id=2224

    Pozdrawiam,