    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PZU - zalanie - na gorze nieubezpieczony - odszkodowanie
    Date: Sat, 23 Dec 2006 12:11:16 +0100

    Witam,

    Jest sobie dwoch sasiadow.

    Jeden (na gorze) wynajmuje pracownie, obok ktorej jest toaleta (wejscie do
    niej z korytarza). Tej toalety nie wynajmuje, tylko uzytkuje ja za
    przyzwoleniem spoldzielni, oplacajac rachunki za wode, jednak tytulu
    prawnego do tej toalety nie ma. Pracownia nie jest ubezpieczona.

    Drugi (na dole) mieszka dokladnie pod pierwszym, ma ubezpieczone mieszkanie
    spoldzielcze-wlasnosciowe.

    Wczoraj nie bylo wody na calym osiedlu. Pierwszy sasiad (na gorze) po
    sprawdzeniu, ze nie ma wody, w ferworze swiatecznych przygotowan "zakrecil"
    kurki w kranach w odwrotna strone, bedac przekonanym, ze zakrecil je dobrze.
    Wieczorem wyjechal na zakupy. W tym czasie wlaczyli wode, zaczela lac sie do
    zlewu, w zlewie niestety cos bylo i w efekcie zalalo sasiada pietro nizej.

    Sasiad z dolu chce zlozyc sprawe do PZU o odszkodowanie. Zalalo mu kanape,
    pocieklo po tapecie i kapnelo na jeden glosniczek komputerowy, ale sasiad
    zaczal straszyc, ze wycenia swoje straty na 30.000. Oczywiscie to z sufitu
    wziete, ale dwie osoby (z czego jedna w 9 miesiacu ciazy) mocno sie tym
    przejely i przerazily konsekwencjami.

    Ja szczerze mowiac mam ochote zareagowac w sposob nieparlamentarny, gdyz
    narazil kobiete w 9 miesiacu ciazy na stress, ktory mogl fatalnie sie
    skonczyc... ale wolalbym najpierw znac wszystkie konsekwencje prawne tego
    zdarzenia.

    - finansowe
    - kto jest za co odpowiedzialny
    - jak to moze sie skonczyc po zgloszeniu do PZU
    - co grozi sasiadowi za takie nastraszenie

    Pozdrawiam,

    Andrzej