  • 1. Data: 2007-04-26 17:22:04
    Temat: PZU żąda oryginałów rachunków
    Od: "ML" <m...@y...com>

    Witam, mam prośbę o poradę w następującej sprawie:

    Włamanie do mieszkania, kradzież. Sprawa zgłoszona
    Policji, postępowanie umorzone wskutek niewykrycia
    sprawców. Pojawia się likwidator z PZU. Pokazuję mu
    rachunki na skradzione przedmioty (paragony, faktury,
    potwierdzenia transakcji kartą) i daję ksera tychże
    dokumentów. Likwidator ogląda oryginały, porównuje
    z kserami i sporządza adnotację o zgodności z oryginałem

    Po dwóch tygodniach dzwoni pan z PZU i mówi, że mam
    dać im oryginały rachunków, w przeciwnym razie
    obniżą odszkodowanie!!! Nie bardzo rozumiem, dlaczego
    mam im oddać oryginały dokumentów, które:
    1. są przecież moją własnością;
    2. mogą mi się przydać (gdy np. PZU zgubi oryginały albo
    skradzione przedmioty gdzieś wypłyną).

    Może ktoś mi podpowie, czy żądanie PZU jest zasadne (i czemu),
    a jeżeli nie - to na jakie przepisy się powołać, by jednak
    załatwili (w miarę szybko) sprawę wypłaty odszkodowania.

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2007-04-26 20:18:44
    Temat: Re: PZU żąda oryginałów rachunków
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ML" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    PZU po wypłacie odszkodowania staje się właścicielami tych skradzionych
    przedmiotów.

  • 3. Data: 2007-04-26 20:19:34
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:f0qn3k$1e8$1@news.dialog.net.pl
    użytkownik *ML* napisał(a):

    [...]
    > Może ktoś mi podpowie, czy żądanie PZU jest zasadne (i czemu),
    > a jeżeli nie - to na jakie przepisy się powołać, by jednak
    > załatwili (w miarę szybko) sprawę wypłaty odszkodowania.

    Nie dałbym głowy, ale może chodzi im o to żeby owe rachunki nie były
    wykorzystane ponownie. To chyba jakieś zabezpieczenie na przyszłość przed
    ewentualną próbą wyłudzenia odszkodowania. To tylko moje zdanie.

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2007-04-26 20:37:19
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 26 Apr 2007 19:22:04 +0200, "ML" <m...@y...com> wrote:

    >Może ktoś mi podpowie, czy żądanie PZU jest zasadne (i czemu),
    >a jeżeli nie - to na jakie przepisy się powołać, by jednak
    >załatwili (w miarę szybko) sprawę wypłaty odszkodowania.

    chodzi o to, zeby nikt nie poslugiwal sie tymi rachunkami drugi raz,
    skoro pzu juz raz zwrocilo za przedmioty, na ktore opeiwaja rachunki.
    niestety polacy sa bardzo zaradni pod pewnymi katami i to
    niekloniecznie zgodnymi z prawem...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2007-04-26 21:01:38
    Od: "ML" <m...@y...com>

    > Użytkownik "ML" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    >
    > PZU po wypłacie odszkodowania staje się właścicielami tych skradzionych
    > przedmiotów.

    Hmm, chyba nie do końca - podpisywałem oświadczenie, że w przypadku
    odnalezienia się przedmiotów muszę zwrócić wypłacone odszkodowanie.
    A nawet gdyby stało sie właścicielem, to samych przedmiotów, nie
    zaś rachunków za nie ;-)

  • 6. Data: 2007-04-26 22:34:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > odnalezienia się przedmiotów muszę zwrócić wypłacone odszkodowanie.
    > A nawet gdyby stało sie właścicielem, to samych przedmiotów, nie

    Napisałem w uproszczeniu.

  • 7. Data: 2007-04-27 07:14:36
    Od: "MAN" <b...@o...pl>

> [...]
    > a jeżeli nie - to na jakie przepisy się powołać, by jednak
    > załatwili (w miarę szybko) sprawę wypłaty odszkodowania.

    Każ sobie podać podstawę tego żądania - OWU a może jakiś przepis. Powinni
    odpowiedzieć.

    pzdr
    MAN

  • 8. Data: 2007-04-27 09:28:05
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To w uproszczeniu wyobraźmy sobie, że zakup tych przedmiotów był podstawą do
    obniżenia przychodu lub dochodu lub podatku
    (jakaś ulga, np. na zakup komputera lub kuchni elektrycznej).
    I urząd skarbowy za 4 lata zażąda okazania oryginałow...
    JaC

  • 9. Data: 2007-04-27 09:29:31
    Temat: Re: PZU zada oryginalów rachunków
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To ubezpieczyciel może te rachunki ostemplować.
    Podobnie robią np. banki, gdy wypłacają zwrot kosztów pochówku, przykładowo.
    JaC

  • 10. Data: 2007-04-27 11:52:50
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    666 napisał(a):
> [...]
    > (jakaś ulga, np. na zakup komputera lub kuchni elektrycznej).
    > I urząd skarbowy za 4 lata zażąda okazania oryginałow...

    Może właśnie o to im chodzi - jak pytający odda oryginały to znaczy, że
    należy mu się wyższe odszkodowanie, bo faktycznie poniósł stratę w
    wysokości podanej na rachunkach. Jak są mu potrzebne do udokumentowania
    ulgi itp, znaczy to, że jego straty o tę ulgę są mniejsze i trzeba mu
    dać mniej :)
    http://album.radom.pl