    From: Marcin <x...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PZU raz jeszcze
    Date: Wed, 18 Dec 2002 00:07:08 +0100
    Sender: d...@a...lublin.pl.invalid

    Powitac'
    W tym roku sezon zakon'czy?em troche; nie ciekawie. Jesienna sobotnia,
    relaksuja;ca przejaz.dz.ka zakon'czy?a sie; w szpitalu. Gos'ciu cofaja;c na
    skrzyz.owaniu wyjez.dz.a? z podporza;dkowanej na g?ówna; tzn. mój tor jazdy
    no i bum. Po kuracji pozwalajacej na poruszanie rozpocza;?em równie ciez.ka;
    droge; do odzyskania dóbr maja;tkowych. Sytuacja przedstawia sie
    naste;puja;co: posiadam polise AC, OC w PZU koles w którego wiecha?em
    równiez.. Likwidator przy ogle;dzinach wykaza? sie; znacznym ubytkiem na
    zdrowiu (chodzi mi o wzrok, sluch itd) wszystko trzeba by? pokazac'
    palcem, wikszos'c' rzeczy np. skrzywione ko?o, tarcza itp. komentowa? "to
    ekspertyza serwisu stwierdzi czy nalez.y wymienic'"). Okaza?o sie; z.e
    naprawa przewyz.sza wartos'c' motocykla w zwia;zku z czym be;dzie policzona
    tzw. kwota ca?kowita która wynios?a 50% wartos'ci ubezpieczenia
    pomniejszonej o 10%(tyle motocykl straci? na wartos'ci w cia;gu 3 miesie;cy
    od daty podpisania polisy).
    Poniewaz. sprawa jest w sa;dzie w/w osobnik naciska z.eby posz?o to z AC
    a po wyroku jak to okres'li? przepisza; mi to na OC. Kwota zaproponowana
    przez Pzu wed?ug mnie nie jest satysfakcjonujaca. (przy AC nie moge; im
    oddac' motocykla w rozliczeniu przy OC tak wedlug likwidatora). Co moge;
    zrobic' jez.eli ta wartos'c' mnie nie zadowala (podanie, wnisek gdzie do
    kogo?). Czy naliczona wartos'c' z AC i OC be;dzie taka sama. Jak wygla;da
    sprawa szkody ca?kowitej, czy zazwyczaj wynosi tyle co w moim przypadku.
    Z góry dzie;luje za wszyskie wskazówki i podpowiedzi.

    Pozdrawiam wqrwiony Marcin

    Ps. Wiedzia?em z.e ubepieczyciele to ...wy i z?odzieje ale z.e az. tak