  • 1. Data: 2005-07-01 19:18:32
    Temat: PRZEKRET ! ! !
    Od: "Grzechu" <b...@i...net.pl>

    1 Czerwca zatrudnilem sie w 1-neJ z AGENCJI OCHRONY , zapewnila mnie ze w
    ciagu kilku dni dostane do podpisania umowe zlecenie , czego nie dostalem do
    dzis ! kilka dni temu ZDECYDOWALEM sie zwolnienie GDYZ byly ciagle problemy
    z dobraniem pracownikow a wlasciwie z ich znalezieniem WIEC MOJA PRACA
    WYGLADALA TAK " 6 dni po 13h " i 1dzien dzien wolnego , . 2Gim powodem moego
    zwolnienia bylo brak umowy ! 30 czerwca rozstalem sie z fiirma JEDNAK JUZ
    dzis dotarly domnie INFORMACJE ze niemam co liczyc na WYNAGRODZENIE WIEKSZE
    niz 1/2 PENSJI KTOREJ zarobilem . MOTYWUJA to TYM ze zwolnilem sie be4z
    okresu wypowiedzenia i zroilem firmie pod gorke wiec oni za to OBETNA mi z
    4zl/h na 2zl/h !

    CZY MOGLIBYSCIE mi cos poradzic niemam umowy , wiec chyba SAD PRACY odpada !
    mam za to swiadkow ze bylem w pracy prawie codzien po 13h , ze bylem
    nagminnie zmuszany do przychodzenia do pracy podczas wolnego ,posiadam
    GRAFIKI z firmy , ubranie firmowe oraz identyfikator ? czy Mozecie mi cos
    poradzic co moge zrobic firmie wobec prawa ?

    Prosze o Pomoc

  • 2. Data: 2005-07-01 19:34:19
    Temat: Re: PRZEKRET ! ! !
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grzechu wrote:
> [...]
    > GRAFIKI z firmy , ubranie firmowe oraz identyfikator ? czy Mozecie mi cos
    > poradzic co moge zrobic firmie wobec prawa ?

    spokojnie sąd pracy.
    wręcz próbowałbym w sądzie pracy dowieść, że to była umowa o pracę, a
    nie umowa zlecenie.
    Pogadaj z prawnikiem, pokaż jakie masz odkumenty.
    W jakiej formie im tą umowę wypowiedziałeś.
    Szkoda, że się nie zapytałeś przed wyniesieniem się u nich.
    Obciąć pensji ci nie mogą. tylko jak im udowodnisz jaka stawka tak
    naprawdę miała być.

  • 3. Data: 2005-07-01 19:54:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > spokojnie sąd pracy.
    > wręcz próbowałbym w sądzie pracy dowieść, że to była umowa o pracę, a
    > nie umowa zlecenie.

    To chyba konieczne, bo inaczej pożegna się z sądem pracy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-07-01 20:02:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:da45rr$q2m$7@inews.gazeta.pl...

    Ja bym poszedł dalej i złożył zawiadomienie o przestępstwie
    niezgłoszenia do ubezpieczenia społecznego oraz ciężkiego naruszenia
    praw pracownika poprzez niewydanie umowy o pracę oraz zaniżenie
    wynagrodzenia. Nie wyobrażam sobie takiego rozwiązania świadczenia pracy
    przez ochroniarza, by była to umowa cywilnoprawna, a nie umowa o pracę.
    Bo tytuł dokumentu nie ma tu znaczenia. W wypadku firmy ochroniarskiej
    przecież jest i czas określony (jakiś grafik ochrony obiektu i nie
    możesz przyjść sobie go popilnować w innym czasie), przełożony (komuś
    się podlega), obowiązek osobistego świadczenia pracy (taż musi być to
    pracownik z licencją) no i wynagrodzenie (darmo nie pracuje). W
    konsekwencji niemal zawsze - pomijam jakieś specyficzne unormowania, bo
    może istnieją, a ja nie znam - mamy do czynienia z umową o pracę.

    Dodatkowo może podnosić, że przestałeś świadczyć ową pracę właśnie
    dlatego, ze nie dość, że umowy się nie mogłeś doprosić, to nie
    ubezpieczyli Cię (bez umowy raczej nie da rady) i nie płacili, a teraz
    straszą, że zapłacą mniej niż było w umowie. W konsekwencji podejrzewam,
    że firma bardzo szybciutko będzie chciała ugody. Jedyne co, to
    poczekałbym do 20 czerwca z zawiadomieniem. Po 20 czerwca złożą już
    dokumenty do ZUS-u i będzie jasne, czy Cię ubezpieczyli, czy nie -
    możesz to sam sprawdzić w ZUS. Bo niby jest obowiązek zgłoszenia
    natychmiast, ale ZUS sankcjonuje zwłokę w spełnieniu tego obowiązku i
    zgłaszanie wraz z wpłatą należnej składki.

  • 5. Data: 2005-07-01 20:12:40
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Grzechu" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > GRAFIKI z firmy , ubranie firmowe oraz identyfikator ? czy Mozecie mi cos
    > poradzic co moge zrobic firmie wobec prawa ?

    To jasne, że była to umowa o pracę, a nie umowa zlecenie, bo trzeba
    było o określonej godzinie i w określonym miejscu pracować .
    > Wypowiedzenie było zgodnie z kodeksem pracy Art.30 pkt. 3 przez
    oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu wypowiedzenia
    /rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia/. Art. 54 paragraf2.
    Art55 paragraf 1 /1/ pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika.Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o
    pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny
    uzasadniającej rozwiązanie umowy.
    Art. 61 p1 W razie nieuzasadnionego rozwiązania przez pracownika umowy o
    pracę bez wypowiedzenia, pracodawcy przysługuje odszkodowanie. O
    odszkodowaniu orzeka sąd pracy.

  • 6. Data: 2005-07-01 20:22:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maria napisał(a):

    > To jasne, że była to umowa o pracę, a nie umowa zlecenie, bo trzeba
    > było o określonej godzinie i w określonym miejscu pracować .

    To jeszcze nie wystarczy.

> [...]
    > pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny

    Tylko że nie widzę ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków przez
    pracodawcę, a i samego pisemnego oświadczenie pracownika nie widać w
    stanie faktycznym.

  • 7. Data: 2005-07-01 20:30:17
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik Grzechu napisał:
> [...]
    > z dobraniem pracownikow a wlasciwie z ich znalezieniem WIEC MOJA PRACA
    > WYGLADALA TAK " 6 dni po 13h " i 1dzien dzien wolnego , .
    w większości tak to wygląda :(

> [...]
    > okresu wypowiedzenia i zroilem firmie pod gorke wiec oni za to OBETNA mi z
    zapewne w umowie miałbyś zapis o 2 zł/h, a istniałaby możliwość
    przyznania premii w wysokości 2 zł/h. Daje to im możliwość obcięcia
    pensji zawsze kiedy tylko będą mieli ochotę ...

    > CZY MOGLIBYSCIE mi cos poradzic niemam umowy , wiec chyba SAD PRACY odpada !
    > mam za to swiadkow ze bylem w pracy prawie codzien po 13h ,
    tylko jeżeli to Twoi koledzy z tej firmy, to może się okazać że nie będą
    zbyt rozmowni przy swoich szefach ...

    coś mi się zdaje że znam tę firmę ... czyżby w logo był ptak ?

    Radzisz

  • 8. Data: 2005-07-01 20:36:54
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    >
    > Prosze o Pomoc
    >

    > Ciężkie naruszenie praw pracowniczych było nie podpisaniem umowy o
    pracę. A już co do formy wypowiedzenia, to pytający sam wie w jaki sposób to
    zrobił. Może jednak się tłumaczyć, że myślał, że w tej firmie wszystko
    załatwia się na "gębę", tak jak zawiera się umowę tak i rozwiązuje się ją.

  • 9. Data: 2005-07-01 20:43:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maria napisał(a):

> [...]
    > zrobił. Może jednak się tłumaczyć, że myślał, że w tej firmie wszystko
    > załatwia się na "gębę", tak jak zawiera się umowę tak i rozwiązuje się ją.

    Nie sporządzenie umowy o pracę w formie pisemnej nie jest ciężkim
    naruszeniem PODSTAWOWYCH obowiązków pracodawcy. Podstawowym obowiązkiem
    pracodawcy w ramach stosunku pracy jest to co wynika z istoty stosunku
    pracy - czyli organizowanie bezpiecznej pracy i wypłacanie za nią
    wynagrodzenia. Inne obowiązki pracodawcy nie mają charakteru podstawowego.
    Tłumaczenie od niezachowaniu formy rozwiązania stosunku pracy przez
    pracownika skończy sie oddaleniem roszczenia o odszkodowanie.

  • 10. Data: 2005-07-01 21:26:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Harry napisał(a):
    > chlopie a skad ty wnioskujesz ze umowa zlecenie, jesli zakladasz ze taka
    > zawarto byla na okres dluzszy niz jeden miesiac??

    Chłopie :) a możesz mi wskazać w którym miejscu to założyłem? Wręcz
    przeciwnie pisałem jakby był to stosunek pracy.