  • 1. Data: 2002-08-16 15:27:52
    Temat: PROPOZYCJA: nowa grupa pl.rec.dom.zarzadzanie
    Od: Bogdan <N...@w...pl>

    -----------------RFD--(Request for Discussion)------------------

    Nazwa grupy: pl.rec.dom.zarzadzanie

    Krotki opis: wspolnoty mieszkaniowe, zarzady - problemy, rozwiazania

    Moderowana: NIE

    Opis: Lista jest przeznaczona dla tych wszystkich ludzi, którzy mając
    własne (tzw. wykupione lub zakupione) mieszkania zajmują się
    administrowaniem części wspólnej nieruchomości - tak jako członkowie
    wspólnoty mieszkaniowej czy wybranych przez wspólnotę do zarządu. Dla
    tych, którzy administrują sami i dla tych, którzy tę administrację
    zlecili zewnętrznym zarządcom. Także dla ludzi, którzy mieszkają w
    budynkach w których zarządzaniem zajmuje się stara struktura
    administracyjna - gmina lub tzw. administracja, a powstałe wspólnoty
    mieszkaniowej posiadają zarządy, w których zasiadają nie tyle
    mieszkańcy, ile przedstawiciele interesów gminy, i którzy chcą ten
    stan rzeczy zmienić.
    Zakres wiedzy, którą często nagle (np. po wyborze do zarządu wspólnoty
    mieszkaniowej) trzeba sobie przyswoić jest gigantyczna. Ja wybrać
    zarządcę? Ile mu zapłacić? Jak skonstruować umowę o zarządzanie? Jak i
    kto ma uzupełnić / odtworzyć dokumentację budynku? Z czego ta
    dokumentacja ma się składać? Jakie można stosować środki nacisku na
    swojego administratora? Jak uzyskać wsparcie finansowe od gminy aby
    przeprowadzić remont balkonów, dachu, pionów czy poziomów
    wodno-kanalizacyjnych? Jak zaplanować remonty? Na jakim poziomie
    ustalić stawkę funduszu remontowego? ...
    To tylko kilka z pytań jakie mogą się pojawić na grupie. Ja też je
    stawiałem jeszcze jakiś czas temu. Ponieważ w internecie nie znalazłem
    grupy dyskusyjnej zajmującej się problematyką wspólnot mieszkaniowych
    i zarządzania częścią wspólną nieruchomości, założyłem e-mailową grupę
    dyskusyjną (http://groups.yahoo.com/group/wspolnota_mieszkaniow
    a/)
    otwartą dla wszystkich, którzy chcieliby na nią pisać i ją czytać.
    Od kilku tygodni dostaję sygnały od użytkowników grupy z prośbami
    utworzenia grupy w hierarchii pl.* i rozpowszechnienia w ten sposób
    informacji o istnieniu grupy (z czasem, po utworzeniu grupy
    usenetowej, grupa e-mailowa zaprzestanie funkcjonowania i jej
    aktywność "przesunie się" na grupę dyskusyjną) -- taką mam nadzieję.
    Mam także nadzieję, że dołączy do nas jeszcze większa liczba ludzi,
    którzy mogą służyć pomocą w administrowaniu swojego własnego bloku.

    Uzasadnienie:
    Dlaczego oddzielna grupa - wiem o istnieniu grup dyskusyjnych
    pl.rec.dom oraz pl.misc.budowanie. W opisie żadnej z nich nie ma
    informacji o 'specjalizacji' pod kontem wspólnot mieszkaniowych i
    zarządów. Pytania, oczywiście, można kierować do którejkolwiek z tych
    grup (podobnie jak do pl.soc.prawo). Być może nie uda się uniknąć
    zadawania pytań sensu sticto o tematyce prawnej czy budowlanej. Nie
    mniej jednak wydaje mi się uzasadnione założenie oddzielnej grupy
    jako, że zagadnienia poruszane już na grupie e-mailowej dla wspólnot
    mieszkaniowych porusza zagadnienia wszystkich wymienionych wyżej grup.
    Dlaczego rozszerzenie grupy pl.rec.dom - stworzenie grupy jako
    rozszerzenia istniejącej już grupy wydaje mi się sensowniejsze niż
    próba tworzenia grupy w katalogu głównym. pl.rec.dom, z kolei, wydaje
    mi się najlogiczniejszą podstawą do utworzenia nowej grupy.

    Autor propozycji: b...@w...pl (Bogusław Kucharski)

    Ogloszenie:
    pl.news.nowe-grupy
    pl.announce.newgroups