  • 1. Data: 2003-06-12 19:10:08
    Temat: POMOCY! - SPOŁKA CYWILNA!!!
    Od: "djmaro" <f...@p...fm>

    Witam!

    Mam pytanie, chce zalozyc spolke cywilna, lecz moj wspolnik oprucz pieniedzy
    na WKLAD nie ma prawie zadnego majatku (mieszkania czy samochodu) za to JA
    mam i mieszkanie i samochod. W spolce cywilnej odpowiadam majatkiem przed
    wierzeycielami ale co zrobic jesli wspolnik podpisze umowe na np. 200.000zl
    i wezmie 50% zaliczki po czym pojedzie za granice??? Wtedy mnie wezma
    mieszkanie oraz inne dobra materialne bo moj wspolnik nie ma nic. Czy w
    takim razie mozna do umowy cywilnej dopisac paragraf, ze WSPOLNICY MUSZA DO
    KWOTY NP. PRZEWYZSZAJACEJ 10.000 ZLOZYC OBA PODPISY BO W PRZECIWNYM WYPADKU
    UMOWA BEDZI NIE WAZNA???

    BARDZO PROSZE O ODPOWIEDZ!!!
    POZDRAWIAM!

  • 2. Data: 2003-06-12 22:08:15
    Temat: Re: POMOCY! - SPOŁKA CYWILNA!!!
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "djmaro" <f...@p...fm> wrote in

> [...]
    > dopisac paragraf, ze WSPOLNICY MUSZA DO KWOTY NP. PRZEWYZSZAJACEJ
    > 10.000 ZLOZYC OBA PODPISY BO W PRZECIWNYM WYPADKU UMOWA BEDZI NIE

    To nic nie da tak mi sie wydaje.Przepis o odpowiedzialnosci calym majatkiem
    zarowno spolki jak i wspolnikow jest przepisem bezwglednie obowiazujacym i
    wpisanie jakichkolwiek postanowien w umowie przeciwnych temu przepisowi nie bedzie
    brane pod uwage.Podpiszecie umowe,wniesiecie wklady i od tej pory spolka juz
    istnieje (no biorac jeszcze pod uwage spelnienie wymagan formalnych typu wpis w
    urzedzie,w US,ZUS,itd).Zalozcie sobie spolke jawna,tam przynajmniej najpierw
    egzekucja jest kierowana najpierw na majatek spolki a potem dopiero dobiora ci sie
    do majatku osobistego,czego oczywiscie ci nie zycze.Poza tym pomiedzy wspolnikami
    oprocz wiezi prawnych panuje zawsze nieformalna wiez towarzysko-osobista,pewnego
    rodzaju zaufanie i to tez jest wazne.Jak nie jestes pewny to lepiej zrezygnuj.O
    pieniadze moga sie poklocic nawet najlepsi przyjaciele.
    Pozdrawiam
    Pawel