  • 1. Data: 2002-06-28 12:24:50
    Temat: Otulina puszczy a budowa domu
    Od: "Artur" <k...@w...pl>

    mój znajomy kupil cos kolo 2ha ziemi z przeznaczeniem pod zabudowe kolo
    puszczy
    - dostal pozwolenie na budowe ale nie zaczal budowy
    po jakims czasie pozwolenie wygaslo a dyrekcja puszczy wlaczyla jego ziemie
    jako tzw. otuline puszczy i zmienil sie plan zagospodarowania miejscowego z
    dzialki budowlaniej na grunty orne
    ( nie wiem co najpierw: czy zmieniono na grunty orne czy wlaczono do
    otuliny)
    - dyrektor puszczy nie wyraza zgody na wybudowania nawet tzw. siedliska -
    miejsca pod dom mieszkalny na duzej dzialce rolnej

    W zwiazku z tym mam dwa pytania :

    Czy moze mimo wszystko ten dom budowac bez zgody dr. puszczy i czy wogole
    moze on zabronic budowy siedliska?
    Czy mogli wlaczyc jego ziemie jako otuline puszczy bez jego zgody ?

    Bee b. wczeczny za podanie numerow artykulow prawnych które cos o tym mowia

    pozdrawiam

    Artur

  • 2. Data: 2002-06-28 17:41:43
    Temat: Re: Otulina puszczy a budowa domu
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Artur" <k...@w...pl> niebacznie popelnil

    > mój znajomy kupil cos kolo 2ha ziemi z przeznaczeniem pod
    > zabudowe kolo puszczy
    Jezeli masz na mysli Park Narodowy czy Krajobrazowy i przebieg
    zdarzen byl taki:
    -pozwolenie budowlane
    -wyekspirowanie decyzji zezwalajacej na budowe
    -zmiana przeznaczenia dzialki w mo/sPlanieZagPrzestrz. na rolne
    -brak skutecznego (protestu) odwolania na powyzsze
    -wlaczenie terenu do otuliny Parku
    to tylko budowle zwiazane z gosp. rolna nie majace negatywnego wplywu
    na srodowisko
    niestety

    pozdro
    poreba