  • 21. Data: 2010-06-14 23:01:13
    Temat: Re: Oszukany na 250 pln - prosba o pomoc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2010, Grzegorz wrote:

    > Chyba nie do konca sie rozumiemy, skan dowodu jest czescia transakcji
    > potwierdzajaca, ze jest sie wlascicielem danego konta .

    Znaczy jak podasz *swoje* dane oraz przedstawisz umowę zakupu to
    administrator "przepisze" to konto "na Ciebie"?
    Czy *może jednak* administrator/operator *nie pozwala* na taką
    umowę, i w celu wprowadzenia *go* w błąd podałeś mu dane, które
    miały być danymi innego gracza?
    Fakt że te dane dotyczą jeszcze innej osoby byłby "oszustwem" na
    Twoją szkodę. Ale fakt, że posłużyłeś się nimi, wiedząc że to
    *nie Twoje* dane, podszywając się pod "sprzedawcę" - oszusta,
    to "oszustwo" z Twojej strony, niczym nie mało się od tego
    co zrobił sprzedawca.
    I to ci grupowicze tłumaczą.
    "oszustwo" w cudzysłowie, bo chodzi raczaj o okolice art.275 KK:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-1_2_1
    44.html

    Przyjrzyj się - tam nie ma dla karalności wymogu "użycia
    na szkodę" (posiadacza dokumentu), tak jak jak jest
    np. w art.270.2
    Nie wiem jaka jest praktyka sądowa. Ale IMO poprzednicy
    przestrzegali właśnie przed tą wtopą.

    > Nikt nie kupi konta
    > bez takiej adnotacji. Ja nie posluzylem sie skanem dowodu,

    Acha. Bo przed użycie wyszło że "nie pasuje"?
    Ale poczyniłeś przygotowania, ściągając w tym celu skan
    czyjegoś dowodu, tak?

    > owszem . Fakt jest taki, ze nie dopelniono warunkow umowy.

    Fakt.
    Sprzedający powinien oddać pieniądze.
    Tyle, że sprawa cywilna to jedna, a ew. sprawa karna to
    drugie. Trzy zarzuty jak rozumiem - dwa przeciw sprzedającemu
    (posłużenie czyimś dokumentem i wyłudzenie) ale trzeci...

    pzdr, Gotfryd