  • 1. Data: 2006-07-25 15:05:59
    Temat: Oświetlenie klatki schodowej
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Witam.
    Jakiś czas temu zamontowano u mnie w bramie 'ograniczenie prądu' (aby
    zapobiec kradzieżom). Oświetlenie na klatce od tej pory jest co najmniej
    słabe. Dziś niestety nie trafiłem w schodek i lekko się poturbowałem.
    Pytanie: czy są jakieś normy odnośnie oświetlenia na klatce schodowej?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-25 16:46:16
    Temat: Re: Oświetlenie klatki schodowej
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    seba <s...@w...wroc.pl> wrote:
> [...]
    > słabe. Dziś niestety nie trafiłem w schodek i lekko się poturbowałem.
    > Pytanie: czy są jakieś normy odnośnie oświetlenia na klatce schodowej?

    Normy są, bo pamiętam jak gość projektował oświetlenie w biurze i pokazywał
    mi normy dla poszczególnych miejsc. Niestety nie pamiętam numeru normy. Dość
    wyśrubowane były - tak naprawdę ze 3/4 biur nie spełnia tych norm.

    P.

  • 3. Data: 2006-07-26 08:55:09
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 25 Jul 2006 16:46:16 +0000 (UTC), Paszczak napisał(a):

> [...]
    > mi normy dla poszczególnych miejsc. Niestety nie pamiętam numeru normy. Dość
    > wyśrubowane były - tak naprawdę ze 3/4 biur nie spełnia tych norm.

    U mnie koledzy mają głupi zwyczaj siedzenia po ciemku - tylko trochę
    światła zza żaluzji i świecący po oczach monitor. No ale to ich oczy...
    Na szczęście lampy są na tyle niezależne że możemy się pogodzić.

    Jakby ktoś znał tę normę i jak/gdzie egzekwować jej dotrzymanie jeśli
    będę pracował w biurze/miejscu gdzie światła nie będzie dość, to proszę o
    podpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2006-07-26 09:08:08
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mi normy dla poszczególnych miejsc. Niestety nie pamiętam numeru normy. Dość
    > wyśrubowane były - tak naprawdę ze 3/4 biur nie spełnia tych norm.

    Co nie znaczy że ta konkretna klatka schodowa musi te normy spełniać. Wiele norm jest
    stosowanych wyłącznie w nowo budowanych
    obiektach a te które istnieją powinny spełniać (w ogólności ale z wyjątkami) normy z
    czasów budowy wzglednie ostatniego
    poważnego remontu.

    A.