  • 1. Data: 2004-05-15 18:00:06
    Temat: Oswiadczenie o niekaralnosci
    Od: "Slawek" <c...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam zagadnienie nastepujace: przyszly pracodawca dal mi do wypelnienia
    formularz stanowiacy oswiadczenie o niekaralnosci. W przeszlosci mialem
    stycznosc z prawem, banalna ale jednak, w wyniku ktorej zapadl wyrok skazujacy
    na grzywne w niewielkiej kwocie. Bylo to kilka lat temu, w dodatku sprawa
    sadowa odbyla sie w trybie zaocznym, nie dostarczono mi zadnego wezwania a
    jedynie przyslano wyrok czym bylem bardzo zaskoczony. Bylem jednakze
    przesluchiwany przez prokurature jakies 2 lata przed tym zdarzeniem (rozmowa
    10 minut z prokuratorem do ktorego sprawa trafila).

    Moje pytanie: prosze przyblizyc pojecie "karalnosci". Czy taka sytuacja jak
    moja zalicza sie do "bycia karanym"? Czy tez raczej jest to zdarzenie w wyniku
    ktorego nalezy zaliczyc odbycie kary w zakladzie karnym i to z jakiegos
    konkretnego paragrafu np. rozboj, oszustwo, kradziez, morderstwo?

    Drugie pytanie: czy status "karanego" przynalezny jest czlowiekowi przez cale
    zycie, czy tez w przypadku niepopelnienia drugi raz takiego samego czynu w
    przyszlosci, po pewnym czasie nastepuje "oczyszczenie" w dokumentach?

    Pytanie ostatnie: w jaki sposob mozna sprawdzic swoj status karalnosci i czy
    wiaze sie to ze skomplikowana procedura oraz kosztami? Majac niejasna sytuacje
    pragne uniknac wypelnienia formularza w niewlasciwy sposob gdyz zapewne rodzic
    to bedzie jakies konswekwencje prawne.

    Bede zobowiazany za odpowiedzi na moje pytania, mysle iz przydadza sie one nie
    tylko mnie.

    Pozdrawiam,
    Slawek.

  • 2. Data: 2004-05-15 20:21:50
    Temat: Re: Oswiadczenie o niekaralnosci
    Od: "Jacek Cywiński" <a...@p...pl>

> [...]
    sytuacje
    > pragne uniknac wypelnienia formularza w niewlasciwy sposob gdyz zapewne

    idziesz do sądu, pytasz się gdzie możesz uzyskać oświadczenie o
    niekaralności, wypełniasz druczek, przyklejasz znaczek za 50 zł tytułem
    opłaty sądowej, czekasz 3 dni robocze, masz napisane co i jak.

    pozdrowienia

  • 3. Data: 2004-05-15 20:33:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Slawek wrote:
> [...]
    > ktorego nalezy zaliczyc odbycie kary w zakladzie karnym i to z jakiegos
    > konkretnego paragrafu np. rozboj, oszustwo, kradziez, morderstwo?

    Oznacza to skazanie za przestępstwo, nieważne na jaką karę. Także po
    odstąpieniu od kary jesteś skazany.

> [...]
    > zycie, czy tez w przypadku niepopelnienia drugi raz takiego samego czynu w
    > przyszlosci, po pewnym czasie nastepuje "oczyszczenie" w dokumentach?

    nie, po pewnym czasie następuje zatarcie skazania (art.106-108 kodeksu
    karnego), w przypadku skazania na grzywnę będzie to 5 lat

    > Pytanie ostatnie: w jaki sposob mozna sprawdzic swoj status
    karalnosci i czy
    > wiaze sie to ze skomplikowana procedura oraz kosztami?

    50 zł, wniosek do jednego z punktów informacyjnych Krajowego Rejestru
    Karnego, http://www.ms.gov.pl/krk/krk.shtml

    KG

  • 4. Data: 2004-05-15 21:02:11
    Od: "Slawek Kwasny" <c...@g...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał(a):

    > nie, po pewnym czasie następuje zatarcie skazania (art.106-108 kodeksu
    > karnego), w przypadku skazania na grzywnę będzie to 5 lat

    Czyli, dla jasnosci, po 5 latach od ogloszenia wyroku? I czy po tym czasie
    jestem naprawde czysty, czyli tak jakbym nigdy nie byl ukarany ta nieszczesna
    grzywna?

    > karalnosci i czy
    >
    > 50 zł, wniosek do jednego z punktów informacyjnych Krajowego Rejestru
    > Karnego, http://www.ms.gov.pl/krk/krk.shtml

    Czy istnieje mozliwosc uzyskania bezplatnej informacji, w przypadku jesli nie
    posiadam dochodow ani prawa do zasilku?

    Pieknie dziekuje za pomoc!

  • 5. Data: 2004-05-15 21:04:48
    Od: "Slawek Kwasny" <c...@g...pl>

    Jacek Cywiński <a...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > niekaralności, wypełniasz druczek, przyklejasz znaczek za 50 zł tytułem
    > opłaty sądowej, czekasz 3 dni robocze, masz napisane co i jak.

    Dziekuje za informacje, chcialbym jeszcze dopytac czy istnieje wariant
    warunkowego zwolnienia od oplaty skarbowej? Dla osoby nie posiadajacej dochodu
    ani prawa do zasilku. Ponadto zastanawiam sie czy musi to byc sad wlasciwy dla
    miejsca zamieszkania czy tez ten, w ktorym nastapilo orzeczenie wyroku (inne
    miasto).

  • 6. Data: 2004-05-15 21:08:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Slawek Kwasny wrote:
    > Czyli, dla jasnosci, po 5 latach od ogloszenia wyroku? I czy po tym czasie
    > jestem naprawde czysty, czyli tak jakbym nigdy nie byl ukarany ta nieszczesna
    > grzywna?

    5 latach od wykonania kary

    > Czy istnieje mozliwosc uzyskania bezplatnej informacji, w przypadku jesli nie
    > posiadam dochodow ani prawa do zasilku?

    raczej nie...

    KG

  • 7. Data: 2004-05-15 22:32:47
    Od: "Slawek Kwasny" <c...@g...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał(a):

    > 5 latach od wykonania kary

    Ja jeszcze raz powracam bo nie rozumiem tego sformulowania :) Wyjasniam, iz
    grzywna nie zostala zaplacona. Czy w tym ukladzie mam rozumiec ze kara nie
    zostala wykonana i dopoki nie zaplace to nie bedzie? Czy tez "wykonanie kary"
    to synonim wyrazenia "ogloszenie wyroku" i 5 lat biegnie od dnia w ktorym
    wyrok zostal mi doreczony lub zostal ogloszony?

    Przepraszam za to marudzenie ale na prawie to ja sie znam jak kura na pieprzu
    :)

  • 8. Data: 2004-05-16 00:05:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Slawek Kwasny wrote:

    > Ja jeszcze raz powracam bo nie rozumiem tego sformulowania :) Wyjasniam, iz
    > grzywna nie zostala zaplacona. Czy w tym ukladzie mam rozumiec ze kara nie

    Nieźle - homofob i jeszcze kryminalista migający się od zapłacenia kary.
    I takie coś ma czelność zrzędzić na upadek obyczajów...

    [ciach]

    > Przepraszam za to marudzenie ale na prawie to ja sie znam jak kura na pieprzu

    I nie tylko na prawie...

  • 9. Data: 2004-05-16 00:49:04
    Od: "Slawek Kwasny" <c...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Nieźle - homofob i jeszcze kryminalista migający się od zapłacenia kary.
    > I takie coś ma czelność zrzędzić na upadek obyczajów...

    Nie ma nic bardziej pociesznego niz pijany gej probujacy robic uwagi natury
    etycznej w srodku nocy, wracaj do swojego kochasia lepiej bo wystygnie.