  • Data: 2017-12-08 09:56:49
    Temat: Osobnik o niskim/wysokim albedo
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Sporo słów istniejących od wieków w użyciu i w słownikach z powodu tak
    zwanej poprawności stało się nagle obraźliwymi. Substytuty są
    nielogiczne i nieprecyzyjne, bo czy można nazywać Afroamerykaninem
    gościa, który Ameryki na oczy nie widział?
    W związku z tym mam pytanie, czy nazwanie kogoś osobnikiem o niskim
    (albo wysokim) albedo jest poprawne, czy nie jest?
    Określa ono precyzyjnie stosunek światła odbitego do padającego i wydaje
    mi się, że powinno zostać przyjęte do powszechnego użycia.
    Jacek