  • 11. Data: 2006-03-04 07:30:43
    Temat: Re: Oskarzylem prokuratora
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    > Najpierw się trzeba zastanowić czy aby to nie jest prawda. Bo z postów
    > wynika że tak. Więc będzie to znikoma społeczna szkodliwość.

    Oczywiscie, masz racje. Ja tylko odnioslem sie do stwierdzenia, ze autor
    watku nie ma szans, bo nie zostal "obrazony" publicznie, co przeciez nie
    jest znamieniem zniewagi.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 12. Data: 2006-03-04 08:42:06
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba jednak nazwanie kogos "zwyklym podpierdalaczem" to, oprocz tego ze
    > byc moze znieslawienie, to jednak i zniewaga.

    A może tylko stwierdzenie faktu? :))
    Ja po przeczytaniu pierwszego posta dodałbym jeszcze .. i analfabeta.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2006-03-04 09:29:57
    Od: "Arek" <a...@i...pl>

    > A może tylko stwierdzenie faktu? :))

    Jestes glupim i zalosnym pseudointelektualista?To tylko stwierdzenie faktu

    > Ja po przeczytaniu pierwszego posta dodałbym jeszcze .. i analfabeta.

    Tak naprawde?

  • 14. Data: 2006-03-04 10:11:59
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > Najpierw się trzeba zastanowić czy aby to nie jest prawda. Bo z postów
    > wynika że tak. Więc będzie to znikoma społeczna szkodliwość.

    Poza tym i tak wchodzi w grę (jeżeli w ogóle) jedynie odpowiedzialność
    dyscyplinarna...

    Iza

  • 15. Data: 2006-03-04 10:57:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Heming napisał(a):
    > Użytkownik "Arek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie masz go o co oskarzyc. Nie obrazil Cie publicznie.

    nie musi byc publicznie

  • 16. Data: 2006-03-04 11:06:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Najpierw się trzeba zastanowić czy aby to nie jest prawda. Bo z postów
    > wynika że tak. Więc będzie to znikoma społeczna szkodliwość.

    "..wyglaszanie opinii o kims , ze jest tępy, leniwy, nieobliczalny,
    arogancki, robi odrażające wrażenie itp. nie mogą być potraktowane jako
    zniesławienie dopóki nie jest poparte wypowiedziami o faktach. Moze to
    natomiast niekiedy wypełniać znamiona zniewagi (art 216 KK) jezeli
    przybierze niedopuszczalną formę, np sprawca nie ograniczy się do oceny,
    że ktoś jest tępy <<< tu: donosiciel >>> lub nieobliczalny, lecz nazwie
    go kretynem lub pętakiem <<<tu: podpierdalaczem>>> "

    Ulubieniec Kameleona

    P.

  • 17. Data: 2006-03-04 11:16:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R. napisał(a):

> [...]
    > że ktoś jest tępy <<< tu: donosiciel >>> lub nieobliczalny, lecz nazwie
    > go kretynem lub pętakiem <<<tu: podpierdalaczem>>> "

    Jakbyś był rozumny to byś trochę pomyślał. Przecież napisałem o
    społecznej szkodliwości, a więc twierdze że formalnie znamiona to
    wyczerpuje, tylko nie jest przestępstwem z uwagi na znikomą społeczną
    szkodliwość.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 18. Data: 2006-03-04 11:19:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jakbyś był rozumny to byś trochę pomyślał.

    nie bylbys soba gdybys nie obrazil co?

    Przecież napisałem o
    > społecznej szkodliwości, a więc twierdze że formalnie znamiona to
    > wyczerpuje, tylko nie jest przestępstwem z uwagi na znikomą społeczną
    > szkodliwość.

    a mozesz zdradzic w jaki sposob oceniasz spoleczna szkodliwosc przy
    przestepstwach zniewazenia ?

    P.

  • 19. Data: 2006-03-04 11:21:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > a mozesz zdradzic w jaki sposob oceniasz spoleczna szkodliwosc przy
    > przestepstwach zniewazenia ?

    Znów nie myślisz. Wynika to z tego co już napisałem.
    Zniewaga polegająca na prawdzie = znikoma społeczna szkodliwość.
    Stoję na stanowisku że prawda nie może obrazić. Prawda wyzwala :)

  • 20. Data: 2006-03-04 11:31:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Znów nie myślisz. Wynika to z tego co już napisałem.
    > Zniewaga polegająca na prawdzie = znikoma społeczna szkodliwość.
    > Stoję na stanowisku że prawda nie może obrazić.

    ale sposob jej sformulowania jak najbardziej. Nie zgodze sie z Toba.

    P.