    From: "Chopin" <s...@w...px>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Opona
    Date: Fri, 16 Jun 2006 11:28:27 +0200

    Witam,

    Uderzyłem autem w krawężnik, efektem czego została uszkodzona felga.
    Uszkodzenie zostało zgłoszone do ubezpieczalni (Auto Casco). Po oględzinach
    rzeczoznawca zatwierdził felgę do wymiany. Parę dni później podczas wymiany
    okazało się że opona jest również uszkodzona - w miejscu uderzenia pojawiło
    się wybrzuszenie.

    Zgłosiłem usterkę ponownie. Ubezpieczyciel upiera się że może wymienić tylko
    uszkodzoną oponę.
    Opony były kupione w maju zeszłego roku - auto nie przejechało na nich
    więcej niż 7 tys. km.
    Z tego co mi wiadomo opony powinny być wymieniane parami. Czy żądając aby
    auto było w 100% sprawne mogę się upierać aby ubezpieczyciel pokrył koszty
    wymiany dwóch opon ?

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin