eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie › Oplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie
    From: AJot <z...@U...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie
    Date: Thu, 6 Nov 2003 12:15:41 +0100

    Witam Szanownych Czlonkow Grupy,

    Mam pytanie w imienu moich rodzicow.

    Rrok temu wykupili mieszkanie. Stali sie wlascicielami, 1/72 budynku w
    ktorym mieszkaja.
    Niedawno wynikl problem remontu kapitalnego dachu w calym budynku. Koszt ok
    600 000 (!). W zwiazku z tym dostali informacje z administracji, ze maja
    przygotowywac sie na zaplate kosztow remontu wg. wlasnego udzialu tzn. (600
    000/72 = ok. 8 000pln)
    Rodzice mieszkaja w tym domu od 35lat. Przez 34 lata placili normalny
    czynsz (gdzie mysle byla wliczona kwota na ew. remonty budynku).
    Na dzien dzisiejszy stanowisko administracji jest takie, jakby wprowadzili
    sie rok temu (w dniu kiedy wykupili mieszkanie) i w zwiazku z tym maja
    partycypowac w 1/72 w kosztach remontow. :(
    Jak wiadomo dachy nie sa remontowane czesto, (mysle ze w tym budynku jest
    to pierwszy tak powazny remont), a przy takiej kwocie najprawdopodobniej w
    gre wchodzi jego wymiana.
    Mysle ze jego stan nie pogorszyl sie z dnia na dzien i pieniadze ktore
    rodzice wplacali przez tyle lat w formie czynszu powinny byc jakos
    uwzglednione przy rozliczeniu za ta naprawe.

    Prosze o pomoc, rodzice sa emerytami. Kwota o ktorej mowa jest absolutnie
    poza ich zasiegiem :(, obawiaja sie eksmisji w zwiazku z brakiem mozliwosci
    jej zaplacenia.
    Szkualem troche w internecie, ale nie znalazlem nic :(
    Szczerze powiedziawszy nie mam nic wspolnego z prawem i nie wiem nawet
    czego szukac.

    Wszelkie konstruktywne uwagi beda mile widziane

    Pozdrawiam

    Adam Jancewicz

    --
    There are only 10 types of people in the world: Those who understand
    binary, and those who don't ...